ادامه برودت و کاهش دمای هوا در آذربایجان‌شرقی

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی سرد از روز گذشته به جو استان، برودت و کاهش دما تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ارک خبر،نوروز اصغرزاده» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اکثر شهرهای نواحی شمالی استان در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش برف و باران بودند، افزود: شدت بارش و برودت هوا در منطقه ارسباران روی داده و منجر به بارش برف شده است.

وی با تاکید بر اینکه سامانه بارشی از عصر امروز تمامی نواحی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اظهار کرد: سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه از جو استان خارج می شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز شنبه هفته آینده جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می شود و دمای هوا به صورت نسبی افزایش می یابد.

اصغرزاده، ادامه داد: روز گذشته بیشترین بارش باران از ایستگاه های هواشناسی کلیبر و خداآفرین به ترتیب به میزان هفت و ۲ میلی متر گزارش شده است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته تیکمه داش و چاراویماق با دمای منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین و میانه با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۱۳ درجه و در سردترین زمان به یک درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

اصغرزاده، افزود: دمای فعلی (۹ صبح) تبریز ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا