بارش برف و باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

بارش رحمت الهی در دومین روز از دومین ماه پاییز موجب خوشحالی مردم به خصوص کشاورزان در مناطق مختلف آذربایجان شرقی شده است.

به گزارش ارک خبر،ارتفاع برف در ارتفاعات و جاده های نیمه شمالی استان در برخی شهرها از جمله مرند به ۱۵ سانتیمتر رسید. از بامداد امروز بارش باران در تبریز و نواحی غربی استان طراوت خاصی به هوا داده است.

 

نخستین برف پاییزی ارتفاعات و روستاهای بخش مرکزی اسکو را صبح امروز طبیعت روستای عنصرود و آشستان در بخش مرکزی اسکو را سفیدپوش کرد و دمای هوا را در این مناطق به زیر صفر درجه سانتیگراد رساند.

 

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی از تشدید سامانه بارشی در شرق و شمال استان مه گرفتگی و بارش برف در مناطق مرتفع، همچنین نفوذ هوای سرد در همه مناطق آذربایجان شرقی و کاهش محسوس دما تا ۱۴ درجه سانتگیراد در برخی مناطق خبر داده است.

 

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در پی کاهش دما طی روزهای آینده در برخی مناطق استان و خطر آسیب به محصولات، به کشاورزان هشدار داد.

 

شرکت گاز آذربایجان شرقی هم در آستانه فرا رسیدن فصل سرد، در اطلاعیه ای بر رعایت نکات ایمنی وسایل گازسوز تاکید کرده است همچنین شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی درباره لزوم پیشگیری از یخ زدگی کنتور شبکه آب مشترکان استان هشدار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا