سلامت یکی از پایه‌های مهم توسعه است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی سلامت را یکی از دو پایه‌های مهم توسعه است.

به گزارش ارک خبر،دکتر مرتضی محمد‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت که با حضور مسئولان و مدیران استانی و کارکنان بیمه سلامت استان برگزار شد، ضمن اشاره به تغییر مفهوم توسعه اظهار کرد: در دو دهۀ اخیر این مفهوم به توسعۀ انسانی تغییر کرده و شاخصه‌های آن مسائل فرهنگی و اجتماعی است که یکی از اساسی‌ترین اصل‌های آن است.

 

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های بیمه سلامت استان و ابراز خرسندی از عملکرد مثبت این اداره کل افزود: به نظر می‌رسد محل پرداخت یارانه‌ها درست نیست و قانوگذاران به جای پرداخت یارانه در حوزه انرژی بهتر است هزینه‌ها را صرف یارانه حوزه درمان کنند.محمدزاده گفت: از نظر پوشش کمی بیمه‌ای عملکرد بیمه سلامت قابل قبول است و بعد از این بهتر است بر روی کیفیت خدمات تمرکز شود.

 

وی تأکید کرد: چتر حمایتی بیمه باید به شکلی بر سر بیمه‌شدگان گسترده شود که حس برابری و عدالت سلامت را ایجاد کند.

 

مرتضی محمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: ناباروری و بیماری‌های سخت‌درمان از حوزه‌هایی هستند که علاوه بر رنج بیماری بار روانی زیادی بر روی مبتلایان دارند و پوشش بیمه‌ای مناسب در این دو حوزه باعث کاهش فشار روانی خانواده‌ها می‌شود.

 

گفتنی است مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت در ۳ آبان‌ماه، سالروز تصویب قانون بیمه همگانی، با حضور مدیران و مسئولان استانی، مراکز درمانی نمونه استان، کادر درمان و کارکنان بیمه سلامت در محل اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا