نرخ تورم روستایی بهمن ماه ۱۱ درصد شد

پایگاه خبری ارک – مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی در ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه سال‌جاری ۱۱ درصد اعلام کرد.

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت‌ کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور را در بهمن سال ۹۴ منتشر کرد.

شاخص کل در بهمن ماه عدد ۲۳۲.۲ را نشان می‌دهد که در مقایسه با ماه قبل یک دهم درصد کاهش داشته است.

افزایش شاخص کل در مقایسه با مدت مشابه پارسال (تورم نقطه به نقطه) ۸ درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ۸.۴ درصد کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل در ۱۲ ماه منتهی به بهمن ماه سال ۹۴ در مقایسه با پارسال (نرخ تورم روستایی) ۱۱ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۴ (۱۱.۵ درصد) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده‌ خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۵۳ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۵۰.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه ۱۰.۴ درصد است.

شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۶ افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماه منتهی به بهمن ماه ۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه ۹۴، (۱۰.۳) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در بهمن ماه ۹۴ به رقم ۲۱۸.۳ رسید که ۰.۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد، میزان افزایش گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۲ درصد بوده است و نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به بهمن ماه سال ۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۱.۸ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه ۹۴ (۱۲.۵ درصد) کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

دکمه بازگشت به بالا