وزش تندباد و بارش های رگباری در خراسان رضوی

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان دهنده افزایش شدت وزش باد در طول روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در استان است.
بر این اساس در برخی از ساعات وزش باد شدید و در برخی نقاط توام با گرد و خاک پیش بینی می شود که احتمال بروز خسارت نیز وجود دارد.
بر پایه این گزارش، شدت وزش باد در امروز در نواحی غرب و جنوب غربی خراسان رضوی در شهرستان های بردسکن، کاشمر، کوهسرخ، سبزوار، گناباد و کاخک گناباد بیشتر از سایر نقاط استان پیش بینی شده است.
همچنین در نوار شرقی استان خراسان رضوی شدت وزش باد بیشتر از سایر نقاط استان روی خواهد داد.
این گزارش حاکی است از امروز بارشهای رگباری در نواحی غرب و جنوب غربی خراسان رضوی آغاز شده و به تناوب تا پایان وقت روز پنجشنبه این هفته در سطح استان ادامه دارد.
مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه هشدار داده است که با توجه به رگباری بودن بارش ها طی این مدت احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان آبها در مناطق مختلف استان دور از انتظار نیست.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی پیرامون تغییرات دمای هوای استان طی این مدت به خبرنگار ایرنا گفت: دمای هوای استان امروز نسبت به دیروز دو تا سه درجه افزایش می یابد و فردا دوباره به همین میزان کاهش خواهد یافت.
زهرا مبشری افزود: بر این اساس بیشینه دمای هوای امروز مشهد 33 درجه سلسیوس پیش بینی شده که فردا به 31 درجه سلسیوس کاهش می یابد.
فریمان با دمای 12 و سرخس با دمای 31 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در طول 24 ساعت گذشته بوده اند.
در این مدت شهرستان سبزوار در غرب خراسان رضوی بیشترین سرعت وزش باد را با سرعت 36 کیلومتر بر ساعت داشته است.
5132/3027

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا