رئیس اتاق تهران: ارتباط دو بانک اتریشی با ایران برقرار شده است

«مسعود خوانساری» امروز (چهارشنبه) در حاشیه همایش اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری ایالت «کرنتن» اتریش در جمع خبرنگاران افزود: این بانک ها برای گشایش ال.سی اقدام می کنند و به این ترتیب در روابط تجاری دو کشور تسهیل شده است.
وی ابراز امیدواری کرد دیگر بانک های این کشور نیز برای برقراری ارتباط با ایران گام بردارند.
خوانساری گفت: ارتباط شماری از بانک های سوییس نیز با ایران برقرار شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: با وجود برقراری ارتباط بانک های کوچک دیگر کشورها با نظام بانکی ایران، هنوز ارتباط بانک های مطرح جهانی برقرار نشده است که انتظار می رود بزودی این ارتباط ها بیشتر شود.
وی مشکل کنونی برای برقراری ارتباط بانکی را مساله تبدیل دلار به سایر ارزها دانست و افزود: باید تلاش کرد این مشکل نیز بسرعت برطرف شود.
به گفته خوانساری تبدیل یورو به سایر ارزها هیچ مشکلی ندارد و امور از این طریق انجام می شود.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، کشورهایی مانند چین، هند و کره‌جنوبی گوی سبقت را در همکاری‌های بانکی با ایران از دیگر کشورها ربوده‌ و توانسته‌اند با ایجاد تسهیلات مناسب در زمینه مسائل بانکی، راه را برای قراردادهای تجاری و اقتصادی با شرکای خود در ایران هموار کنند.

** نمایندگان بانک‌های اتریش در راه تهران
سفیر اتریش در تهران در سخنان کوتاهی، از سفر هیات بزرگ اقتصادی ایران به این کشور در پاییز امسال خبر داد.
«فردریش اشتیفت» اعلام کرد بزودی نمایندگان بانک‌های اتریش برای رایزنی با همتایان ایرانی و هماهنگی برای به روزرسانی مقررات مالی و بانکی دو کشور به ایران سفر می کنند.
وی گفت: دولت اتریش در کنار نهادهایی مانند اتاق بازرگانی و اتحادیه صنعتی این کشور در حال گفت‌وگو و تشویق بانک‌های اتریش برای از سرگیری مناسبات خود با ایران است.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، هیات تجاری بلند پایه ایالت کرنتن اتریش به سرپرستی «کریستین بنگر» وزیر اقتصاد، گردشگری، اروپا و فرهنگ این ایالت، متشکل از بازرگانان و صاحبان صنایع در زمینه های معماری، صنعت آلومینیوم، کابل و خطوط زیر زمینی، محصولات صنعتی، انواع پروژه های زیرساختی، فلزات، پلاستیک، مصالح ساختمانی، انواع خدمات لیزینگ، انرژی های تجدیدپذیر، رایانه، ارتباطات، گردشگری، ماشین آلات و صنایع چوب در این همایش حضور داشتند.
پس از لغو تحریم های ایران از بیست و ششم دی 1394 دست کم پنج هیات بلندپایه اتریشی برای برقراری روابط تجاری به ایران سفر کرده است.
اتریش یکی از کشورهای اروپای غربی به پایتختی وین است که با وجود مساحت اندک، اقتصاد بزرگ و توسعه یافته ای دارد.
تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور در سال 2015 بر پایه اعلام صندوق بین المللی پول، معادل یک هزار و 241 میلیارد دلار است.
حجم روابط تجاری دوجانبه ایران و اتریش در سال 2010 به 661 میلیون و 300 هزار یورو رسید که از این میزان سهم صادرات ایران به اتریش 316 میلیون یورو و سهم واردات ایران از اتریش 345 میلیون و 300 هزار یورو بود.
ایران در 9 ماهه سال 1394 به میزان 9 میلیون و 900 هزار دلار به اتریش صادرات داشت و در همین مدت 150 میلیون و 900 هزار دلار از این کشور کالا وارد کرد.
اقتصام**2078**9186**1961

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا