نوجوانان ایران لیاقت صدرنشینی در گروه را دارند/باید در شرایط آزمون و خطا باشیم

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حمید علیدوستی در خصوص آماده سازی و برنامه های این تیم تا مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در حال حاضر به دلیل امتحانات مدارس اردوهای تیم ملی تعطیل است و از اواخر خرداد ماه تمرینات خود را مجددا آغاز می کنیم. در نظر داریم تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا اردوهای فشرده ای را برگزار کنیم و روی نقاط ضعف بازیکنان کار کنیم. براین اساس تمرینات و برنامه های مختلفی نیز برای بالا بردن آمادگی جسمانی بازیکنان در نظر گرفته ایم که در اردوهای پیشرو آن را به اجرا می گذاریم. ضمن اینکه باید دستور کار را روی نکات دفاعی و حمله قرار دهیم. تیم خوب و شایسته ای داریم، لیاقت آنها صدرنشینی در گروه است.
وی در ادامه درباره عملکرد نوجوانان در تورنمنت چهارجانبه چین خاطر نشان کرد: حضور در چنین تورنمنت هایی برای ما خیلی اهمیت دارد چون با شرایط بازی گروهی در مسابقات آشنا می شویم و برای این هدف تلاش می کنیم. معتقدم اگر خواهان صعود به جام جهانی هستیم باید با تیم های قوی بازی کنیم. در این تورنمنت از 20 بازیکن استفاده کردیم و سه بازیکن کلیدی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم. در این بازیها به خیلی از نقاط ضعف تیم پی بردیم. البته ناگفته نماند این مسابقات در ورزشگاه اصلی انجام شد و در دیدار اول مقابل میزبان بازیکنان تجربیات خوبی بدست آوردند چون در استادیومی بازی کردند که پر از تماشاگر بود.
سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: ما سال گذشته همین تیم ژاپن را شکست داده بودیم، اما آنها با آمادگی کامل در این تورنمنت حاضر شدند. ضمن اینکه غیبت 3 بازیکن اصلی لطمه زیادی به ما زد. چنین بازی هایی خیلی به ما کمک خواهد کرد. همان طور که گفتم تیم از نظر تاکتیکی به واسطه برگزاری بازی های دوستانه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و باید رفته رفته از نظر ذهنی و روانی برای موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا بازیکنان را آماده کنیم. تاکید منبه برگزاری چنین بازی هایی به این خاطر است که در مسابقات نهایی برگزیده ها حضور دارند.
علیدوستی با اشاره به برنامه های پیشروی تیم ملی نوجوانان پیش از مسابقات قهرمانی آسیا گفت: حضور در بازیهای تدارکاتی نه فقط تجربه تیم، بلکه تجربه کادر فنی را هم بالا می برد. در این بین فقط بحث فنی مطرح نیست. با خیلی از بحران ها و مشکلاتی که احتمال پدید آمدن برای ما وجود دارد آشنا می شویم و می توانیم خودمان را در شرایط آزمون و خطا قرار بدهیم. در واقع حضور در تورنمنت های مختلف ما را با شرایط مسابقات گروهی آشنا می کند.
سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت: فردا (6 خرداد) قرعه کشی رقابتهای قهرمانی زیر 16 سال آسیا انجام می شود باید ببینم با چه تیم هایی همگروه می شویم و آن موقع می توانیم برنامه ریزی دقیق تری برای بازیهای دوستانه و اردوهای تدارکاتی داشته باشیم، باید سخت کار کنیم . تمام دغدغه کادر فنی این است که تیم ملی در بازیهای قهرمانی آسیا موفق باشد و بتواند سهمیه جام جهانی را کسب کند.
انتهای پیام/ا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا