رالی خانوادگی جاده ابریشم به کاشان رسید

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، این تور 140 نفره با 50 دستگاه خودرو رالی شامل پژو، سمند و پراید حرکت خود را از صبح روز پنجشنبه از مقابل عمارت تاریخی شهرداری قزوین به سمت کاشان آغاز کرد.
بازدید و معرفی کاروانسراهای مسیر جاده ابریشم در آستانه اجلاس بین المللی شهرداران راه ابریشم که شهریور امسال در قزوین برگزار می‌شود، از اهداف برگزاری تور رالی خانوادگی جام جاده ابریشم است.
کاروانسرای سعدالسلطنه، هجیب و عباسی به ترتیب در بویین ‌زهرا، قزوین و ابوزیدآباد و همچنین باغ فین از جمله مکان های تاریخی مورد بازدید تور رالی در مسیر قزوین تا کاشان است.
این تور رالی که از استان های قزوین، تهران، سمنان، البرز، گلستان، خوزستان، مازندران، گیلان، زنجان، همدان و آذربایجان شرقی هستند، امشب در کاروانسرای عباسی شهر ابوزیدآباد استراحت می کنند و از برنامه ‌های یک روزه رصد ستارگان، شترسواری و آفرود بهرمند شده سپس کاشان را به مقصد قزوین ترک می کنند.
جاده ابریشم یا راه ابریشم شبکه راه‌های به هم ‌پیوسته‌ای با هدف بازرگانی در آسیا بود که خاور، باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می‌داد.
این جاده تا سده پانزدهم میلادی به ‌مدت 1700 سال، بزرگترین شبکه بازرگانی جهان محسوب می شد.
6136/6021

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا