فرماندار همدان: بیکاری از عوامل اثر گذار در رشد طلاق است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
علی تعالی روز پنجشنبه در همایش شورا های شهرستان همدان افزود: در سال گذشته افزایش آمار طلاق را شاهد بودیم که همگی به اشتغال مرتبط است.
وی گفت: اشتغال و اقتصاد از اهمیت بالایی در شهرستان همدان برخوردار است و با وجود اقدام های زیادی که در حوزه اشتغال صورت گرفته است اما با وضعیت نامناسبی در زمینه اشتغال شهری و روستایی مواجه هستیم.
فرماندار همدان اظهار کرد: بدور از حواشی سیاسی که می‌تواند مسئولان را به خود مشغول کند، باید به دنبال ایجاد اشتغال باشیم.
وی در ادامه گفت: در چند سال اخیر یکی از تاکیدات به شورای شهر به عنوان پارلمان محلی این بوده است که ظرفیتها و منابع حوزه ماموریتی خود را کشف کرده و راهبردهای اساسی را در این زمینه تدوین کنند.
وی بیان کرد: شوراها با گذشت زمان به بلوغ کامل می‌رسد و نسبت به گذشته از نظر تخصصی، کیفی و ترکیب علمی ارتقا قابل توجهی داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه ارتقا کیفی شوراها نقش اساسی را در توسعه کشور و انجام وظایف محلی خواهد داشت، گفت: شوراها تبلور احترام به آرا مردم و عصاره مشارکت مردمی است که برای احترام به مردم باید به شوراها احترام گذاشت.
فرماندار همدان بیان کرد: امروز اگر بخواهیم توسعه روستایی را براساس دغدغه‌های دولت و نظام اجرایی کنیم باید الگوی توسعه روستایی را ساخته و مطالعات لازم را در این زمینه داشته باشیم.
وی با اعلام اینکه شوراهای روستایی و بخشها تعامل و همکاری لازم را با بخش دولتی داشته باشند، گفت: جلسات شوراها به صورت کارگاهی باشد تا بتوان نتایج مطلوبی را در این زمینه به دست آورد.
7523/6993

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا