اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر هر تکانه و تعرضی مقاوم می کند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در همایش شورائیان شهرستان همدان افزود: انتظار مقام معظم رهبری این است که اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرد و اقتصاد مقاومتی یکی از نیازهای اساسی کشورهایی است.
وی با بیان اینکه بدون اقتصاد مقاومتی سالهای سال در برابر تحریمها مقاومت کردیم افزود: وقتی امروز زمینه برای اجرای اقتصاد مقاومتی فراهم است باید این سیاستها را اجرایی کرد و این امر سبب ترس و دلهره دشمنان می‌شود.
استاندار همدان با بیان اینکه همدان در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی می‌تواند خود را مقاوم کند، افزود: در زمینه گردشگری به اهتمام و حمایت شوراها و شهرداری‌ها نیاز است و در این زمینه بخش دولتی آمادگی دارد در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی تلاش را روز به روز افزایش دهد.
وی با بیان اینکه از فروردین ماه 93 ماهانه 800 تا 900 اشتغال در استان همدان ایجاد می‌شود ولی هنوز بیکاری در جامعه احساس می‌شود، ادامه داد: بیکاری جوانان در جامعه شدت داشت و مشکلات بسیاری در این زمینه ایجاد شده بود.
نیکبخت بیان کرد: امسال باید به کمک شورائیان اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم و تا زمانی که توان دارم به دنبال اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهم بود و با توجه به اینکه دولت به شورائیان اعتقاد دارد از آنها نیز کمک می‌گیرد.
وی با اشاره به آغاز کار مجلس دهم در روزهای آینده گفت: با وجود اینکه مجلس نهم با دولت همراهی لازم را نداشت ‌ولی در استان همدان نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی همگی برای توسعه استان همکاری کردند.
نیکبخت بیان کرد: منتخبان مردم استان همدان در مجلس دهم توانمند و صاحب نظر بوده و همراهی خوبی را با دولت برای توسعه و رشد اقتصادی خواهند داشت که توسعه استان را نیز در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به آغاز به کار مجلس خبرگان نیز گفت: وحدتی که در بین دو نماینده استان به وجود آمده شاهد آرامش، هدایت‌گری آنها و توسعه استان به سبب راهنمایی‌ها و حمایتهای آنها باشیم.
استاندار همدان با اشاره به اینکه امسال سال مهمی برای دولت و شوراهاست، اظهار کرد: امسال سال ارائه عملکرد توسط این دو بخش است که باید شوراها کمک کنند بتوان در این زمینه گام برداشت.
وی با اشاره به تشکیل شوراها ی اسلامی تصریح کرد: بینش حضرت امام (ره) در زمینه واگذاری امور به مردم در قبل و بعد از انقلاب بسیار بارز بود و به همین دلیل امام(ره) مبتکر جمهوری اسلامی شد.
نیکبخت با بیان اینکه مردم کشورهای دیگر پس از مدتی انقلاب‌های خود را برنتافته و شور و حمایت خود را از انقلاب کاهش می‌دهند، گفت: اما مردم ایران در مناسبتهای مختلف همچنان پشتیبان، حامی، صیانت‌گر و پاسدار انقلاب هستند که نشان می‌دهد بینش امام خمینی(ره) مبنی بر حضور مردم درست بوده است.
وی با اعلام اینکه مردم بهتر از هر کسی می‌توانند امور را مدیریت کنند، عنوان کرد: انتخابات شوراها در بین تمامی انتخاب‌های مردم بارزترین وجه انتخاب بوده چراکه ریشه در مردم داشته و در قرآن به آن اشاره شده است.
استاندار همدان با بیان اینکه شوراها در دست‌ترین نهاد در بین مردم بوده و مشکلات مردم را به خوبی می‌دانند، عنوان کرد: به این دلیل شوراها می‌توانند در امور زندگی مردم و توسعه شهری، بخش و روستا تاثیرگذار باشند.
نیکبخت بیان کرد: وظیفه شهرداری این است که بیندیشد و نظراتی ارائه دهند که شهردار آنها را اجرایی کند، شایسته‌ترین، صاحب‌نظران و صاحبان اندیشه باید در شورا حاضر شوند و اندیشه خود را برای اجرا به شهرداران ابلاغ کنند.
وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید مشاور تمامی مدیران باشند، تصریح کرد: شوراها بدون غرض به مدیران مشاوره می‌دهند که این امر سبب اعمال آن مشاوره در امور باشد.
استاندار همدان با اشاره به اینکه شورا به دلیل بودن در بین مردم می‌توانند کارآمدترین نهاد باشند، اظهار کرد: نقش شوراها از نقش هر نهاد انتخابی کمتر نبوده و بلکه در برخی موارد بیشتر است.
7523/6993

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا