مسئولان از موقعیت خود برای ترویج احکام الهی استفاده کنند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین داود نمازی روز پنجشنبه در گردهمایی رئیسان و دبیران شورای اقامه نماز استانداریهای کشور در تالار معصومیه فرمانداری قم افزود: گاهی اوقات افرادی که دارای پست های سازمانی هستند می توانند در ترویج فرهنگ اقامه نماز و ارزش های دینی از سایر مردم تاثیرگذارتر باشند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید با نگاه آخرت محور از موقعیت خود استفاده کنند بیان کرد: نباید به پست های اجرایی به عنوان هدف نگاه شود بلکه باید از این جایگاه ها برای فراهم آوردن بسترهای ترویج احکام الهی استفاده کرد.
نمازی گفت: ترویج احکام الهی و حفظ ارزش ها همچون صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و گسترش اقامه نماز باید در دستور کار مسئولان باشد.
وی با اشاره به اهمیت اخلاص در کارها افزود: اگر فعالیت های فرهنگی با اخلاص و برای رضای خداوند متعال انجام شود، رسیدن به هدف و موفقیت را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به بخشنامه وزیر کشور وقت در خصوص گسترش اقامه نماز ادامه داد: لازم است این بخشنامه که از روی اعتقادات قلبی و با تلاش های فراوان کارشناسان و صاحب نظران تدوین شده است با قدرت در استان ها اجرا شود.
عضو شورای فرهنگی وزارت کشور گفت: ارتباط بیشتر با نهاد روحانیت، تشکیل شورای نماز به صورت مستمر و حضور اعضای ستاد اقامه نماز در جلسه های شورای اداری استان از جمله موارد این بخشنامه است.
در این گردهمایی به ترتیب استان های خوزستان، گیلان، مازندران، خراسان جنوبی و قم به عنوان استان های برتر کشور در موضوع اقامه نماز معرفی شدند و از مسئولان شورای فرهنگی این استان ها تجلیل به عمل آمد.
/7405/ 6133

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا