روسای اتاق های بازرگانی منطقه پنج کشور برای رونق بخش خصوصی تبادل نظر کردند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست شورای هم افزایی توسعه اقتصادی، منطقه گفت: مشارکت و هم سویی اتاق ها با یکدیگر تکمیل کننده زنجیره تولید و صادرات است.
غلامحسین شافعی بر استفاده از توانمندی منطقه ای نیز تاکید و تصریح کرد: یکی از راه های رسیدن به اهداف مورد نظر برای توسعه اقتصادی مشارکت و همسویی است که باید اتاق ها با هم داشته باشند و به بررسی مشکلات پیش رو بپردازند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد با بیان اینکه باید در بخش صنعت همه با هم همصدا شویم افزود: در این زمان می توانیم مشکلات را برطرف کنیم.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان با توجه تمامی مشکلات و تحریم ها در سال های اخیر با 22 کشور مبادلات کالا داشته است.
محمد صمدی اظهار کرد: در این مدت از کشورهای مختلفی از جمله ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان، روسیه و سایر کشورهای هدف صادراتی هیات های تجاری داشته ایم تا زمینه و بسترهای افزایش روابط و مبادلات اقتصادی رشد بیشتری داشته باشد.
وی بر حفظ روابط با سایر کشورها تاکید و تصریح کرد: باید با هماهنگی و هم افزایی اتاق های بازرگانی سایر استان ها این روابط را حفظ کنیم و باید نگرش ها و فکر ها را نیز همسو کنیم.
صمدی زیرساخت های خراسان شمالی برای صادرات را ضعیف دانست و افزود: این استان گمرک، بازارچه مرزی، مناطق ویژه اقتصادی، راه آهن، فرودگاه بین المللی برای صادرات ندارد اما با وجود این با بیش از 22 کشور مبادله تجاری دارد.
وی اظهار کرد: این صادرات در نتیجه اعزام هیات های تجاری به سایر کشورها، دعوت هیات های تجاری به استان، برگزار نمایشگاه ها، بازاریابی و برگزاری دوره های آموزشی برای تاجران استان انجام شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این نشست نبود هم افزایی را یک حلقه مفقوده در حوزه شمال شرق عنوان کرد و گفت: همکاری و همفکری استان ها به توسعه می انجامد و می تواند نقشه راهی برای ادامه کار باشد.
رمضان بهرامی بر ایجاد چنین نشست هایی تاکید کرد و افزود: با کنار هم بودن ها می توان مسائل و مشکلات پیش رو را حل کرد که باید در سطح منطقه ای فکر بکنیم.
وی نیاز استان ها و شمال شرق کشور را برگزاری چنین نشست های هم اندیشی عنوان کرد و گفت: کمیسیون های مختلف در این زمینه تشکل شود تا از موازی کاری پرهیز شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد نیز در این نشست با بیان اینکه هم افزایی اتاق ها باید با استانداران نیز باشد گفت: اتاق های بازرگان باید در کنار استانداری برای افزایش رشد صنعت تلاش کنند.
مظفر دبیر جلیلی افزود: اتاق های بازرگانی برای بهره مندی صنعت و مردم باید نقش خود را خوب ایفا کنند که لازمه این امر نیز همکاری و مشارکت و همفکری است.
وی با بیان اینکه تا بخش خصوص خوب رونق نگیرد سایر بخش ها نیز از رونق برخوردار نخواهند شد افزود: نگاه دولت توجه به بخش خصوصی و واگذاری است که امیدوار هستیم این امر عملی شود.
وی بر توانمندی بخش خصوصی در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: این امر با تلاش و همفکری اتاق های بازرگانی و توجه جدی دولت را می طلبد که همه باید تلاش کنیم تا بخش خصوصی فعال داشته باشیم که هم صنعت و هم مردم بهره مند خواهند شد.
شورای هم افزایی توسعه اقتصادی، منطقه ای با حضور روسای اتاق های بازرگانی منطقه پنج در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد.
3007/6042

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا