شهدای مدافع حرم برای مقابله با اسلام هراسی دشمنان جانفشانی می کنند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن تاج لنگرودی پنجشنبه شب در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم استان گلستان و چهلمین روز شهادت شهید علیرضا صفرپور جاجرمی از شهدای مدافع حرم گنبدکاووس گفت: دشمنان در اجرای توطئه اسلام هراسی، جنایت های زیادی انجام می دهند و آن را به حساب مسلمانان می گذارند.
وی افزود: امروز مسلمانان واقعی جهان اعم از شیعه و سنی که غیرت مسلمانی دارند، از وضع موجود راضی نیستند و به دنبال مقابله با این سیاست غیرانسانی و غیر ارزشی استکبار جهانی هستند.
حجت الاسلام تاج لنگرودی اضافه کرد: امروز کار به جایی رسیده است که استکبار جهانی حمایت از تروریسم را حمایت از آزادگی و حمایت از نیروهای مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان را نیز حمایت از تروریسم می داند.
وی، فراهم کردن شرایط برای حاکمیت امام زمان (عج) را از دیگر اهداف قیام شهدای مدافع حرم دانست و تصریح کرد: راضی نبودن به وضع موجود و تلاش برای تغییر آن به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، فلسفه انتظار است.
این استاد حوزه علمیه تهران همچنین با ذکر حدیثی از امام محمد باقر (ع) به ویژگی های یاران امام زمان (عج) در دوران غیبت اشاره کرد و یادآور شد: خوشحالی به خاطر ترس از خدا، آرزوی شهادت داشتن، ذکر شعار یالثارات الحسین (ع) و رعب و وحشت در دل دشمن انداختن از ویژگی های یاران امام زمان (عج) می باشد.
یکی از همرزمان شهید علیرضا صفرپور جاجرمی ازشهدای مدافع حرم شهر گنبدکاووس نیز در این مراسم، با وضو بودن، حسن خلق با همرزمان و شجاعت در مقابله با گروهک های تکفیری و داعشی را سه ویژگی این شهید بزرگوار دانست.
رحیم لعلی، با ابراز گله مندی از برخی سخنان بی ربط مبنی بر اینکه شهدای مدافع حرم به خاطر مادیات اعزام می شوند، گفت: شهدای مدافع حرم پیرو ولایت هستند و هرگز به خاطر مادیات جان خویش را به خطر نمی اندازند.
وی افزود: رزمندگان اسلام به فرمان رهبری به نبرد با دشمن می پردازند و مطمئن باشید اگر این کار را نمی کردند اکنون باید در داخل کشور به مبارزه با دشمن (داعشی ها و تکفیری ها) می پرداختیم.
در این مراسم معنوی که درمسجد قائمیه گنبدکاووس و باحضور ائمه جمعه، علما و روحانیون، معاون استاندار و فرماندار ویژه و برخی مسئولان به همراه جمع کثیری از مردم این شهرستان بالاخص خانواده معظم شاهد و شهید صفرپور جاجرمی برگزار شد، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به مداحی و قرائت اشعار حماسی پرداخت.
استان گلستان تاکنون 10 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است که دو شهید والامقام آن یعنی شهید غلامعلی تولی و شهید علیرضا صفرپور جاجرمی از شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق این استان هستند.
شهرستان گنبدکاووس علاوه بر این دو شهید مدافع حرم، از چند ماه قبل از پیروزی انقلاب تا الان نیز افزون بر 500 شهید والامقام و حدود 2500 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
/3039/1860

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا