تلاش دولت برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی- سفر دهها مدیر ارشد به نقاط مختلف کشور در هفته گذشته

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت با تاکید بر تلاش مضاعف برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی که به عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده، اظهار کرد: برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا در سایه این تلاش به اهداف تعیین شده دست یابیم.
دکتر روحانی ارتقای روحیه امید، وحدت و تلاش همگانی را برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و گفت: در چنین صورتی است که شرایط مناسبی برای بهبود وضعیت جامعه و مردم بوجود می آید.
رییس جمهوری همچنین به نقش ارزشمند رسانه ها در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی پرداخت و یادآور شد: متاسفانه برخی رسانه ها در پرداختن به اقتصاد مقاومتی صرفا انتظارات جامعه را افزایش داده و در مقابل، نقش تلاش و کوشش همگانی و امید به آینده را کمرنگ می کنند که این اساسا خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی در سطح کشور جلب همکاری دستگاه‌ها، رصد عملکرد بخش‌ها و حمایت جدی از تولید را در سال مزین به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل ، را پیگیری می کند و وزیر کشور نیز در همین راستا وعده داده بطور مستمر گزارش فعالیت ها و عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی هریک استانها از جمله آذربایجان شرقی بعنوان استان الگو را دنبال می کند.
بر همین اساس وزیر کشور هفته گذشته سفری داشت به آذربایجان شرقی به عنوان یکی از سه استان الگوی کشوری در بحث اقتصاد مقاومتی و در سخنانی تاکید کرد که جلب مشارکت مردمی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی امری ضروری است .
عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین گفت که آذربایجان شرقی باید در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور پیشتاز باشد و خشنودی رهبرمعظم انقلاب از عملکرد مسئولان دولتی را به ثمر بنشاند.
وی به تلاش های دولت و نشست مکرر با مقامات استانی اشاره کرد و اظهار داشت که برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی چندین جلسه با حضور استاندار استان تشکیل شده تا با کمک بخش خصوصی تصمیم هایی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در این استان گرفته شود.
وی با تاکید بر تلاش روزافزون و هماهنگ مسئولان و مردم این استان در عمل به رهنمودهای رهبری
، گفت که پس از برجام، اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی مهمترین برنامه دولت بوده و اجرای این سیاست ها نیازمند مشارکت عمومی است .
وزیر کشور به ظرفیت های صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی به عنوان الگوی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود استان کرمان به واسطه موقعیت خاص کویری و استان لرستان به عنوان استان کم برخوردار به عنوان نمونه برای اجرای این سیاست ها انتخاب شده اند.
وی با اشاره به تدوین برنامه اقتصادی مقاومتی توسط دولت، گفت : در دیدار با رهبر معظم انقلاب ،ایشان بر تشکیل قرارگاه به جای ستاد و ارائه گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ماهانه از روند اجرای برنامه ها تاکید کردند و بر این اساس سعی خواهیم کرد ماهانه یکبار در این سه استان حضور یافته و به صورت تخصصی محورهای اقتصاد مقاومتی را بررسی کنیم .
رحمانی فضلی با بیان اینکه راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی، تبعیت از نسخه ارائه شده توسط مقام معظم رهبری و بر درون زایی و برون نگری استوار است، گفت: دولت به مدت دو سال به دنبال مقدمات اجرای این برنامه بود و به همین منظور چند لایحه برای رفع موانع تنظیم و به مجلس ارائه کرده است .
وزیر کشور با اشاره به نقش علما و روحانیان در افزایش مشارکت مردم در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اظهار امیدواری کرد در چهار سال آینده مشکلات اقتصادی کشور حل و کارشکنی ها بی اثر شود.
اما در هفته ای که گذشت و در ادامه سفر مدیران ارشد به شهرها و روستاها برای پیگیری اهداف دولت تدبیر و امید، دهها نفر از معاونان رییس جمهوری، وزیران و معاونان آنها با سفرهای خود به نقاط مختلف کشور برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی تلاش کردند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به اصفهان طرح اشتغال فراگیر را پیگیری کرد و پیش بینی سه لایه حمایتی از قشرهای کم درآمد را از مهمترین برنامه های در دست اجرای دولت برای ایجاد اشتغال، رفاه و رونق فضای کسب کار عنوان کرد .
معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد گفت که حوزه سلامت موفق ترین عملکردها را در دولت یازدهم داشته و لبخند رضایت مردم مهمترین گواه این موضوع است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش هم سفری به زنجان و خرم آباد داشت و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در سفر به خرم آباد از برنامه ریزی این وزارتخانه در سال جاری برای جذب هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی خبر داد.
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در سفر به سنندج ، طرح توسعه باغ ها را یکی از برنامه های مهم و کلان این وزارتخانه دانست و به دولت پیشنهاد کرد در برنامه ششم توسعه ردیف اعتباری برای این طرح در نظر بگیرد.
در همدان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سخنانی تصریح کرد که امروز رفع بیکاری باید دغدغه اصلی همه مسئولان، دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد.
در سفر مدیران ارشد دولت به نقاط مختلف کشور، هفته گذشته معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی سفری به سنندج داشت و از اختصاص 28 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شیوه های نوین آبیاری در کشور خبر داد و گفت: با این میزان اعتبار در نظر داریم 250 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان را به شیوه های نوین آبیاری مجهز کنیم.
همزمان با سفر وزیر کشور به تبریز، معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وی نیز سفری به آذربایجان شرقی داشت و بر نقش محوری شهرداری ها در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت که این نهادها باید در این زمینه پیشگام باشند.
ارومیه، بیرجند ، شیراز ، قزوین ،زنجان ، کرج، کرمان، شیراز و بجنورد نیز هفته گذشته مقصد مدیران ارشد از جمله معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، معاونان مقطع ابتدایی و پرورشی، فرهنگی وزیر آموزش و پرورش،معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، رئیس سازمان حج و زیارت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی بود.
1596 / 1539

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا