اجرای طرح حامی یابی برای اکرام و محسنین در شهرستان ساوجبلاغ

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
شاپورقاسمی شیخ طبقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه در شهرستان ساوجبلاغ حدود 420 نفر عضو اکرام و 600 نفر نیز عضو محسنین هستند کمیته امداد شهرستان پیش بینی و برنامه ریزی های لازم انجام داده تا در ماه رمضان برای آنها حامی یابی شود.
وی گفت : طرح اکرام با تأسی از سیره ائمه معصوم (علیه السلام ) در خصوص توجه به یتیم و یتیم نوازی پا به عرصه این نهاد گذارده و رویکرد اصلی آن نیز ترویج فرهنگ نوعدوستی ، حفظ عزت نفس و رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم و بهره مندی از قلوب پاک و نیات آسمانی خیران گرانقدر است.
قاسمی شیخ طبقی افزود : طرح محسنین شامل خانواده هایی به جز زندانیان بوده که از نعمت پدر بهرمندند اما نیازمند ودر همه ابعاد زندگی دچار مشکلات عدیده ای شده اند و رویکرد اصلی آن توجه به حفظ شان و بنیان خانواده با گشودن چتر حمایتی و انفاق مدارانه جامعه می باشد.
رئیس کمیته امدادشهرستان ساوجبلاغ گفت: درکنار فرزندانی که دست تقدیر گل وجود پدر را از کاشانه شان چیده است ،چشمانی منتظرو قلبهای آکنده ازدرد و تألم نیز هستند که تقدیر به گونه ای دیگر سایه وجود پدر را از زندگیشان دور ساخته است یا پدر به رغم خواست باطنیش بدلیل کهولت ،بیماری و ازکارافتادگی توان اداره زندگی را ندارد که با اجرای این طرح از خیرین و اقشار دیگر جامعه دعوت می کنیم در طرح اکرام و محسنین شرکت کرده و ایتام ونیازمندان را یاری دهند.
قاسمی شیخ طبقی نحوه مشارکت مردم را در این طرح میزان بضاعت حامی اعلام کرد وگفت : حامیان می توانند با حداقل مبلغ 300هزار ریال در ماه یا هرکمکی که درتوانشان است حدیث جوانمردی و عطوفت را ساری و جاری سازند.
وی با اشاره به اینکه کمک های خیرین و اقشار مختلف مردم می تواند در زمینه های مختلف؛ خدمات پوشاک، خدمات ارزاق ، درمان ، مسکن ، اشتغال ، جهیزیه ، فرهنگی و آموزش و اوقات فراغت نیازمندان باشد، گفت: برگزاری این گونه مشارکتها در این کار خیر بسیار ارزشمند است و با مساعدت های خیرین زمینه خدمت دهی بیشتر به نیازمندان و محرومین جامعه فراهم می شود و باید تلاش کنیم تا این برنامه ها فرهنگ سازی شود و افراد بیشتری در این برنامه ها مشارکت کنند.
وی بیان داشت: با توجه به محدودیت در منابع دولتی، برای حل تمامی مشکلات این مددجویان به همراهی و کمک متمکنین و خیرین جامعه نیاز است تا مشکلات نیازمندان رفع شود.
وی به عملکرد این واحد در شهرستان اشاره کرد و گفت : با کمک خیرین و مسئولان تاکنون تمام خانواده ایتام به جز 18 خانوار صاحب مسکن شده اند و سعی برآن است با کمک خیرین و مسئولین چند خانوار باقیمانده نیز صاحب سرپناه شوند.
وی در پایان با اعلام شماره تماس های 02644210720 و 02644233132 خواستار مشارکت خیرین در این امر برای همنوعان و نیازمندان شد و از خیرین ومردم نیکوکار خواست در صورت تمایل به حمایت از ایتام ومحسنین با شماره های فوق تماس و آمادگی خود را اعلام نمایند.
6155

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا