اختصاص یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای فقرزدایی در البرز

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
علی سالارکیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 300 میلیارد ریال از مجموع این رقم بودجه توسط خیرین و مردم نوعدوست استان در قالب طرحهای اکرام ایتام و محسنین ، صدقات ، زکات تامین می شود.
وی ادامه داد: امسال 700 میلیارد ریال از هزینه های اجرای برنامه های خدمت رسانی به محرومان از منابع دولتی اختصاص می یابد .
سالارکیا گفت: حوزه حمایت و سلامت خانواده با برنامه های خدمت رسانی در موضوعات کمک هزینه معیشت ، تامین هزینه های درمانی ، کمک هزینه جهیزیه ، اجاره مسکن ، تسهیلات کارگشایی ، اکرام ایتام و محسنین با 435 میلیارد ریال ، اشتغالزایی با 92میلیارد ریال ، حوزه مسکن 54 میلیارد ریال و بخش فرهنگی 21 میلیارد ریال از اعتبارات را به خود اختصاص داده اند .
این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه اشتغالزایی بخش عمده فعالیت از محل منابع بانکی اشتغال انجام می شود، افزود: سال گذشته 200 میلیارد ریال از اعتبار ایجاد فرصت های شغلی کمیته امداد البرز را بانک های عامل تامین کردند و امسال نیز علاوه بر 92 میلیارد اختصاصی در بودجه ، منابع بانکها نیز کمک حال ما خواهند بود .
مدیرکل کمیته امداد البرز با تاکید بر رعایت ضوابط و الزامات اجرایی بودجه سال 95 خاطرنشان کرد: بخشی از منابع حاصل از فروش اموال و املاک مازاد استان به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای نیازمندان ، نهادینه نمودن رویکرد کار محوری ، شناسایی و معرفی فارغ التحصیلان تحت حمایت به حوزه اشتغال و خودکفایی ، اعزام خانواده های تحت حمایت به عتبات عالیات و مشهد مقدس ، تکمیل روند ایمن سازی صنادیق صدقات تا پایان سال 95 اختصاص دارد.
وی گفت: اختصاص 60 درصد زکات جمع آوری شده به امور محرومان و 40 درصد الباقی به فعالیت های عمران عام المنفعه ، واگذاری خدمات و انتقال تدریجی ، وظایف تصدی گری کمیته امداد به مراکز نیکوکاری ، ممنوعیت هرگونه استخدام نیروی انسانی و تاکید بر چابک سازی در زمره الزامات ابلاغی بودجه امسال قرار دارد .
8029/ 6155

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا