250 بیمارستان نیمه تمام روی دست وزارت بهداشت مانده است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت شامگاه جمعه در مراسم ضیافت افطار خیرین حوزه سلامت افزود: با اعتبارات محدود دولتی نمی توان زیرساخت های مورد نیاز و این عقب ماندگی را تکمیل کرد و راهی جز مشارکت مردم در این حوزه نداریم.
وی با بیان اینکه مردم ایران به سالمند شدن جمعیت ایران در دهه های آینده واقف هستند، تصریح کرد: در دهه های آینده قطعا مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی افزایش می یابد که نیازمند توجه ویژه ای است.
معاون امور اجتماعی با تاکید بر توجه وزارت بهداشت بر توسعه مراکز بهداشتی و حوزه پیشگیری، گفت: 75 درصد از مرگ و میرهای کشور مربوط به بیماری های غیرواگیر است که سکته قلبی و مغزی 50 درصد این بیماری ها است. باید پیشگیری کرد و امید به زندگی را افزایش داد و در این زمینه همراهی و مشارکت خیرین بسیار تعیین کننده است.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت جوانان در حوزه سلامت، گفت: گروهی دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اقدامات بسیار زیبا و موثری انجام داده‌اند و باید الگوی سایر دانشگاه‌ها شود تا جوانان نیز فعال شوند؛ 400 نفر از آنان در یک روز به پاکدشت رفتند و 1200 نفر از اهالی آن شهرستان را غربالگری بهداشتی کردند.
وی افزود: آنان در 76 ایستگاه متروی تهران در طول یک روز، 700 تست قندخون گرفتند و وعده داده‌اند که دو هزار نفر از این دانشجویان در اقدامات پیشگیرانه به وزارت بهداشت کمک کنند.
ایازی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی سامانه یاس 190 با کمک واحد فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این سامانه به منظور جذب کمک خیرین به هر میزان برای هر نقطه‌ای از کشور راه اندازی شده و هر فرد خیر می تواند در این سامانه با مشاهده نیازمندی های هر مرکز بهداشتی و درمانی، به درگاه بانک وارد شود و کمک مالی کند.
وی یادآور شد: آدرس این سامانه، yas190.ir است که نیازمندی های حوزه سلامت همراه با جزییات مشخص شده است.
اجتمام(1)**3063 ** 1418

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا