صادرات میوه و تره بار از البرز به روسیه نیازمند ساماندهی است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
جعفر سلیمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعزام هیات تجاری از البرز به روسیه و آغاز تعاملات تجاری به آن کشور افزود: استان البرز دارای مزیت های بسیاری در حوزه های کشاورزی و صنعتی است و می تواند در دستیابی به بازار روسیه جایگاه ویژه ای داشته باشد.
وی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به دوران پساتحریم و نگاه اقتصادی دولت و بخش خصوصی به توسعه صادرات غیر نفتی در کشور ادامه داد: البرز به دلیل دارا بودن تنها فرودگاه هواپیماهای باری (cargo) توانایی تبدیل شدن به قطب صادرات این محصولات را دارد که متاسفانه به دلیل مشکلاتی به این جایگاه دست نیافته است.
وی ادامه داد: توسعه صادرات محصولات کشاورزی البرز به دیگر کشورها ، ارایه تسهیلات و در اختیار قرار دادن امکانات لازم توسط دولت را می طلبد.
سلیمانی با اشاره به بازید هیات تجاری البرز از محل فروش میوه و تره بار مسکو تاکید کرد: محصولات کشاورزی البرز دارای کیفیت مناسب برای صادرات است ولی مشکل نبود امکانات لازم و تجهیزات دیگر از جمله ماشین های حمل و نقل، تکنولوژی های نوین برای نگهداری و ماندگاری میوه وسبزی جات نیز از دیگر موانع صادرات موفق استان است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه البرز قابلیت بالای در صادرات نساجی و پوشاک را دارد افزود: در زمینه صادرات پوشاک ما این توانایی داریم که بازار روسیه را از دست رقبای ترک دربیاریم.
سلیمانی در بخش دیگر از اظهاراتش صنعت گردشگری و توریسم را از مهمترین، بزرگترین و رو به رشد ترین صنایع جهان شمول و درآمد زا و اشتغال آفرین عنوان کرد گفت: در این زمینه از مشارک سرمایه گذاری کشور روسیه استقبال می کنیم.
7411/1535

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا