مستمری ها و کمک های جانبی بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان افزایش یافت

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
جمیل حق پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کلیه مستمری های بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان که تا پایان سال 94 برقرار شده اند، از ابتدای سال 95، به میزان 14 درصد مستمری قابل پرداخت در اسفندماه 94، افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: در اجرای ماه 111 قانون تامین اجتماعی، میزان مستمری بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و مجموع مستمری بازماندگان که در طول سال 95 برقرار شده ، حسب مورد تا مبلغ هشت میلیون و 121 هزار و 660 ریال افزایش می یابد.
حق پرست خاطر نشان کرد: همچنین به منظور جبران بخشی از افزایش هزینه های زندگی و با هدف ارتقاء معیشت مستمری بگیران و به موجب ضوابط قانونی و مفاد بودجه سنواتی میزان کمک های جانبی مستمری بگیران در سال 95 نیز افزایش یافته است.
وی بیان داشت: در این راستا، حق سنوات مازاد بر 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه (اصلی و ارفاقی) آن گروه از مستمری بگیران که وفق مقررات در بخشنامه های مربوطه در حال پرداخت است، در سال 95 به میزان پنج هزار ریال به ازای هر سال سابقه مازاد بر 20 سال افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه صادره، کمک هزینه ماهانه عائله مندی در سال 95 معادل 349 هزار و 980 ریال، کمک هزینه ماهانه اولاد 70 هزار و 680 ریال و کمک هزینه ماهانه همسر متکفل فرزند 174 هزار و 990 ریال است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان بیان داشت: میزان کمک هزینه های مسکن و معیشت به ازای هر پرونده مستمری به ترتیب 165 هزار و 385 هزار ریال در هر ماه تعیین شده است.
وی یادآور شد: مابه التفاوت مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت سال 95 طی لیست های جداگانه ای در ماه های تیر و مرداد پرداخت می شود.
بیش از یکصد و سه هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی استان گیلان هستند.
افزون بر 390 هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند.
7286/2007

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا