جوانان و قشر فعال جامعه بیشترین قربانیان سوانح رانندگی هستند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
ایرج دست نشان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: میانگین سنی بیش از 20 درصد از فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان بین 18 تا 30 سال است.
به گفته وی سال گذشته بیشترین فوتی های ناشی از تصادف‌های جاده ای افراد بیان شده و پس از آن سنین 30 تا 40 سال بودند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان به ساعت‌های پر حادثه در مسیرهای ارتباطی این استان اشاره کرد و گفت: بین ساعت های شش تا هشت، 12 و 14 ظهر، 18 و 20 شب زمان اوج تصادف‌های فوتی در جاده‌های این استان است.
دست نشان اظهارکرد: با توجه به اینکه استان زنجان در مسیر غرب به شرق جاده های ترانزیت و آزادراه‌های کشور قراردارد و وقوع تصادف های جاده‌ای در صبح و شب، خواب آلود بودن رانندگان در این زمان‌ها، می تواند علت این اتفاق‌های جاده ای به شمار آید.
وی تاکید کرد: آموزش رانندگان، نهادینه شدن رعایت قوانین عبور و مرورجاده ای، پرهیز از رانندگی پر شتاب و بی مورد در رسیدن به مقصد می تواند در کاهش آمار فوتی‌های ناشی از تصادف جاده ای موثر واقع شود.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به چهار سیستم ثبت تخلف است که در آینده نزدیک نیز 16 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان – تبریز و زنجان – قزوین نصب خواهد شد.
31 دستگاه نظارت تصویری و 54 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
دستگاه‌های نظارت تصویری نصب شده در مسیرهای ارتباطی این استان در راستای کاهش سانحه های رانندگی و تلفات جاده‌ای است که به محض وقوع حادثه‌ای بلافاصله به نیروهای امداد و نجات جاده‌ای به منظور حضور در صحنه تصادف اطلاع رسانی می شود.
استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگ راه، راه های اصلی، فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی و 10 هزار و 400 کیلومتر نیز راه هم سنگ است.
7325/3001

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا