دادستان کرمان: اکیپ های طرح ارتقای امنیت عمومی تشکیل شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان دادخدا سالاری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اکیپ ها با جرائمی از قبیل ایجاد مزاحمت برای بانوان، اخلال در نظم عمومی، افعال حرام شرعی و قانونی و تهدید علیه امنیت جامعه در دو شیفت روزانه و شبانه برخورد قانونی خواهند کرد.
وی گفت: روزه جزء واجبات و ترک آن فعل حرام است و روزه ‌خواری در ملاء عام جرم محسوب می‌ شود.
وی اظهار کرد: با روزه‌ خواران طی ماه مبارک رمضان در کرمان برخورد قانونی می شود.
دادستان کرمان گفت: روزه ‌خواری جزء جرایم مشهود است و نیروی انتظامی می تواند در این زمینه وارد عمل شود.
وی با اشاره به تشکیل سه اکیپ قضایی ویژه برخورد قانونی با روزه خواری از سوی دادستانی کرمان افزود: ارزش‌ های دینی و اسلامی باید در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: قضات در قالب اکیپ ها در معابر عمومی، مغازه ‌ها، خیابان و بازار حضور دارند و در صورت مشاهده هنجارشکنی و روزه ‌خواری با متخلفان برخورد می کنند.
سالاری تصریح کرد: ارتقای امنیت عمومی در دستور کار قرار دارد با ایجاد مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی و برهم زدن نظم عمومی برخورد می‌ شود.
وی با بیان اینکه خودرو در خیابان ها حریم شخصی نیست و جنبه عمومی دارد گفت: 73 دستگاه خودرو طی 24 ساعت گذشته به دلیل ایجاد مزاحمت برای نوامیس، اخلال در نظم عمومی در شهر کرمان توقیف شده است.
دادستان کرمان با تاکید بر اینکه باید حریم خانواده‌ ها رعایت شود ابراز کرد: پدیده نوظهور و بدهنجار پارتی‌ های مختلط در کرمان وجود دارد و 21 نفر اخیرا در این زمینه به دلیل شرکت در این مجالس و شرب خمر دستگیر شده اند.
وی از کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این کاهش آمار جرایم به دلیل آثار معنوی ماه مبارک رمضان است.
سالاری خواستار حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از سوی افراد شد و ابراز امیدواری کرد: پرونده ‌ای برای افراد به علت حرمت ‌شکنی در ماه مبارک رمضان تشکیل نشود.
3029/3028

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا