آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مهریز پنج میلیار ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا سید محمد رستگاری روز شنبه در نشست برنامه ریزی برای برگزاری چهارمین جشن گلریزان در شهرستان مهریز افزود: این زندانیان شامل یک نفر محکوم و سه نفر بقیه هم به دلیل پرداخت نکردن مهریه و نفقه راهی زندان شده اند.
وی ادامه داد: برای آزادی زندانی محکوم به جرائم مالی به افزون بر 450 میلیون ریال و مهریه به پرداخت پنج میلیارد و 100 میلیون ریال نیاز است که امیدوارم با حضور خیرین و مردم عزیز در این جشن گلریزان زمینه آزادی این تعداد فراهم شود .
فرماندار مهریز با تشکر از تلاش ستاد دیه استان بیان داشت :هرساله با توجه به فضای خاص روحانی ومعنوی ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد برگزار می گردد ودرشهرستان مهریزنیز در سالهای گذشته مراسم خوبی برگزا رشده و خیرین مهریزی در مراسم شهرستان وحتی مرکز استان حضور پرشوری داشته اند.
رستگاری در ادامه با اعلام زمان و مکان برگزاری جشن گلریزان در شهرستان خواستار برنامه ریزی دستگاههای مربوطه برای استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود شهرستان برای هرچه بهتر و باشکوه تر شدن این مراسم شد .
در ادامه مدیرعامل ستاد دیه استان یزد به بیان رسالت ستاد دیه پرداخت و عملکرد این ستاد را تشریح نمود و ضمن تأکید بر هدف این ستاد در امر پیشگیری و درمان گفت: پیشگیری از ورود محکومین جرایم غیر عمد به زندان نیاز به فرهنگسازی بوده که در این امر با برگزاری برنامه هایی همچون مهر ماندگار و جشن گلریزان محقق می گردد و اولویت مادر اجرای جشن گلریزان فرهنگ سازی و پیشگیری از جرایم می باشد .
همچنین رییس دادگستری شهرستان مهریز با تشریح چگونگی برگزاری مراسم و روند آزادی زندانیان، بزرگترین مشکل زندانیان جرایم غیر عمد را زندانی شدن نان آور خانواده ها وبه تبع آن ایجاد مشکلات اجتماعی بیان کرد وحضور پرشور خیرین در این مراسم مانند سالهای گذشته را خواستار شد .
جشن گلریزان امسال با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و مردم خیر برای چهارمین مرتبه درسوم تیرماه در مهریز درمجموعه تفریحی و رفاهی مهرنگار برگزار می‌شود.
7541/ 6197

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا