حدود پنج هکتار از پوشش گیاهی منطقه مروارید داراب در آتش سوخت

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
عبدالرضا قاسمپور، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی که احتمال داده می شود به صورت عمدی بوده با کمک نیروهای امدادی دولتی و مردم روستاهای اطراف منطقه مروارید مهار شد.
وی با اشاره به اینکه پوشش گیاهی منطقه مروارید بیشتر شامل درختان بنه، کاج کوهی و علفزار است، گفت: اعلام علت قطعی بروز این آتش سوزی نیاز به بررسی بیشتر از سوی کارشناسان ذی ربط دارد.
مهرزادبوستانی مدیر کل منابع طبیعی استان فارس هم گفت: با وقوع این آتش سوزی، نیروهای امدادی این اداره کل برای مهار آتش به منطقه مروارید اعزام شدند و اهالی روستاهای اطراف نیز برای انجام این کار کمک کردند.
شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
از نوزدهم خردادماه جاری این چهارمین آتش سوزی است که در عرصه منابع طبیعی و حفاظت شده استان فارس رخ می دهد.
نخستین آتش سوزی ساعت 30: 9 صبح روز نوزدهم خردادماه جاری در 900 هکتار از مراتع منطقه بلاغی شهرستان پاسارگاد در 110 کیلومتری شمال شیراز رخ داد که پس از 50 ساعت سرانجام در روز جمعه (بیست و یکم خرداد) به صورت کامل مهار شد.
دومین آتش سوزی، صبح بیست و یکم خرداد در پارک ملی بمو در 10 کیلومتری شمال شیراز آغاز شد و در شامگاه همین روز در نهایت آتش مهار شد اما بنا به اظهار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در این حادثه 75 هکتار از عرصه های علفی این پارک آسیب دید .
سومین مورد آتش سوزی ساعت 30: 15روز بیست و یکم خرداد در حدود چهار هکتار از مراتع بخش ارژن از توابع شیراز و در 40 کیلومتری غرب این شهر شعله ور شد و پس از سه و نیم ساعت این آتش به کمک امدادگران محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری، آبفا و نیروهای مردمی مهار شد.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، دلایلی که برای آتش سوزی های اخیر اعلام می شود همه گمانه زنی است و هنوز علت اصلی مشخص نیست اما آنچه مسلّم است اینکه عامل انسانی دخالت داشته است.
حسن فیاض پور بیان کرد: دستگاه های تخصصی مسئول و دستگاه های امنیتی، قضایی و انتظامی هم اینک مشغول بررسی موضوع و علت اصلی بروز این حوادث هستند.
6113 /6118

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا