حمایت دولت یازدهم از تولید صادرات محور

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه در جریان بازدید از واحدهای مرغداری صنعتی استان اردبیل گفت: صرف سرمایه گذاری که موجب ایجاد شغل باشد، مورد حمایت است اما تولید با هدف صادرات جزو اولویت هاست و مورد حمایت ویژه دولت و دستگاه های اجرایی قرار می گیرد.
وی افزود: یکی از ویژگی های این نوع تولید توجه به استانداردهای جهانی است که به دلیل جا ماندن استان اردبیل از مسیر صنعتی شدن، همچنان با فقدان استاندارد در تولید محصولات مختلف مواجه هستیم.
استاندار اردبیل بیان کرد: هنگامی که وارد عرصه جهانی می شویم، لاجرم باید از استانداردهای تعریف شده پیروی کنیم و اگر تولید کننده یا صادر کننده خود را با استانداردها هماهنگ نکند، از بازار رقابت جا می ماند چرا که دیگر ارتباط سنتی جوابگو نیست.
او در ادامه به احداث یک واحد کشتارگاه مرغ (آرتا پروتئین) توسط بخش خصوصی در اردبیل اشاره و اضافه کرد: راه اندازی این واحد طی چند ماه آینده برای 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده و در کنار این ظرفیت سردخانه ای استان را به میزان سه هزار و 500 تن افزایش خواهد داد.
خدابخش عنوان کرد: حدود 400 میلیون تن مرغ اضافه در کشور تولید می شود که یا باید با اعمال مدیریت، میزان تولید کاهش یابد و یا به دنبال صادرات باشیم؛ این واحد با هدف صادرات به کشورهای آسیای میانه و قفقاز به خصوص روسیه در دست احداث است که در راستای منافع ملی می باشد.
وی گفت: راه اندازی چنین واحدهایی تامین امنیت غذایی، درون زایی و برون گرایی را تقویت می کند و همخوان با سیاست های اقتصاد مقاومتی است و از این رو همه دستگاه های ذی ربط باید تلاش کنند تا چنین واحدهایی هرچه سریعتر به بهره برداری برسد تا از مزیت های آن استفاده شود.
تقی حاج نوری مالک آرتا پروتئین در ادامه عنوان کرد: این کشتارگاه در زمینی به مساحت 2.6 هکتار و ظرفیت 6 هزار تن در دست احداث است و دارای بیشترین مرغ مادر کشور به میزان یک میلیون قطعه می باشد.
وی با بیان اینکه تا کنون حدود 400 میلیارد ریال برای احداث این واحد هزینه شده گفت: 35 نوع مختلف کشتار در این مجموعه تعریف شده و تا 40 تولید آن برای داخل کشور است و سایر تولیدات به کشورهای عراق و روسیه صادر خواهد شد.
او با اشاره به تعطیلی 30 درصد مرغداری های استان اردبیل ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این کشتارگاه موجب فعالیت دوباره آنها را فراهم کند.
وی بیان کرد: 500 میلیارد ریال هم برای احداث یک واحد جوجه کشی در نظر گرفته شده تا در همه فرآیندهای تولید، مرغی سالم و استاندارد برای هموطنان و صادرات به کشورهای همسایه فراهم کرده و پس از راه اندازی این کشتارگاه نیز نسبت به ایجاد واحد تولید ناگت، سوسیس و کالباس نیز اقدام خواهد شد.
8123/6016

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا