بیش ازیکصد هزار تن گندم تولیدی کشاورزان در شهرستان گالیکش خریداری شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
حبیب اله زارع روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حجم بالای تولید در سال جاری، ظرفیت مراکز خرید شرکت تعاونی روستایی اوغان و شرکت تعاونی روستایی صادق آباد و کارخانه آرد شریف تکمیل شده و در حال حاضر عملیات خرید در سیلوی گالیکش و کارخانه طلای سفید این شهرستان کماکان ادامه دارد.
وی افزود: تلاش بر این است تا با همکاری اداره کل غله استان، کارخانه آرد نشاطی شهرستان واقع در شهرک صنعتی به ظرفیت 15000 تن نیز به عنوان مرکز خرید در نظر گرفته شود.
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش در خصوص وضعیت برداشت گندم در این شهرستان نیز گفت: عملیات برداشت گندم در مناطق دشت و کوهپایه همچنان ادارمه دارد و در نقاط کوهستانی نظیر دهستان فارسیان، روستای کندسکوه، خوجه صالح و قوشه چشمه برداشت های اولیه آغاز شده است و پیش بینی می شود تا 15 تیرماه عملیات برداشت در شهرستان پایان یابد.
زارع در ادامه گفت: میانگین برداشت گندم آبی و دیم شهرستان 4.4 تن است که با احتساب 18200 هکتار سطح زیر کشت تا پایان فصل خرید بالغ بر 80 هزار تن گندم توسط کشاورزان شهرستان تولید و تحویل مراکز خرید خواهد شد که این میزان حدود سه درصد بیشتر از سال گذشته می باشد.
وی در پایان افزود: میانگین افت مفید و غیر مفید در مراکز خرید کمتر از 2 درصد است که این موضوع نشان دهنده بالا بودن کیفیت گندم تولیدی شهرستان می باشد.
شهرستان گالیکش دارای 29هزار هکتار اراضی زراعی می باشد و در سال زراعی گذشته بالغ بر 78هزارتن گندم توسط کشاورزان این شهرستان تولید شده است.
7481/1860

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا