بناهای دفاعی ایران معرفی می شوند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، توافق نامه ای با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی حفاظت و مرمت یادمان ها و آثار دفاع مقدس، چاپ و تهیه کتاب ها، بروشورها، مستندسازی و معرفی بناهای دفاعی ایران با تأکید بر دفاع مقدس به امضاء طرفین رسید.
این توافقنامه که در 5 بند اجرایی می شود امروز توسط سیدمحمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا خداکرمی جانشین رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس امضا شد.
این توافق به منظور اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گسترش همکاری های علمی پژوهشی، آموزشی و استفاده از ظرفیت و توانایی های طرفین بین رییسان دو پژوهشگاه منعقد شد.
مشارکت در تولید علم و نظریه سازی در علوم و معارف دفاع مقدس و انجام فعالیت های علمی و پژوهشی در راستای صیانت از میراث معنوی و گران بهای حماسه عظیم ملت ایران به منظور درک ابعاد مختلف دفاع مقدس برای مخاطبین خاص و عام و انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جدید با رویکرد جلوگیری از تحریف و فراموشی اهداف اصلی این تفاهم نامه است.
قرار دادن عناوین پژوهشی حوزه های مختلف دفاع مقدس در سر فصل تحقیقات پژوهشکده ها و گروه های پژوهشگاه و مشارکت و همکاری با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در خصوص برگزاری دوره های آموزش پودمانی روایتگری، حفاظت و مرمت یادمان ها و آثار دفاع مقدس برای مدیران یادمان ها و کارشناسان مربوط از تعهدات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری دراین توافق نامه است.
همکاری در مطالعه، تولید و ساماندهی محتوایی مراکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس، چاپ کتاب ها، شناسنامه یادمان، نقشه ها، اطلس های جغرافیایی و بروشورهای مناطق عملیاتی دفاع مقدس با تأیید و سفارش علوم و معارف دفاع مقدس از دیگر تعهداتی است که این توافق نامه بر عهده پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نهاده است.
از دیگر تعهدات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس می توان به حمایت از پایان نامه ها، رساله ها و طرح های پژوهشی گردشگری، معماری، صنایع دستی و … مرتبط با حوزه های دفاع مقدس، طراحی و برگزاری همایش ها، نشست ها و کارگاه های تخصصی در هر یک از پژوهشکده ها با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد.
قرار دادن دو واحد درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در سرفصل آموزشی دوره های ضمن خدمت کارکنان سازمان برابر ابلاغ دولت، مشارکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه های تخصصی دفاع مقدس، مشارکت و همکاری با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در تهیه دانشنامه دفاع مقدس و مشارکت و همکاری با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در بررسی، شناسایی، مستندسازی و معرفی بناهای دفاعی ایران با تأکید بر دفاع مقدس از دیگر تعهدات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است.
بر اساس این توافق نامه، همکاری پژوهشی در انجام پروژه های تحقیقاتی پژوهشگاه میراث فرهنگی در حوزه دفاع مقدس، مشارکت در تأیید محتوای کتابها، شناسنامه ها، اطلس ها و بروشورهای مورد نیاز در حوزه دفاع مقدس از تعهدات پژوهشگاه علوم و معارف است.
همکاری در شناسایی و معرفی اسناد و ارایه مشاوره در تدوین پایان نامه ها و رساله های مرتبط با حوزه دفاع مقدس، مشارکت در برگزاری نمایشگاه های تخصصی مشترک در حوزه دفاع مقدس از دیگر تعهداتی است که این توافق نامه بر عهده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گذاشته است.
براساس این توافق نامه معاون مطالعات، تحقیقات و آموزش پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و مدیر پایگاه میراث دفاع مقدس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان نمایندگان پژوهشگاه های یاد شده برای هماهنگی و تحقق مفاد توافق نامه تعیین شدند.
فراهنگ**3079**1027

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا