سه هزار دام غیر مجاز با حکم قضایی از مراتع محلات خارج شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
داوود طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دامها در مناطق سامان، آتش کوه ، عیسی باد و نخجیروان با چرای بی رویه موجب خسارت و آسیب به پوشش گیاهی مراتع شده بودند.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون چهار مورد متخلف چرای غیر مجاز توسط محیط بانان منطقه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.
طالبی با بیان اینکه 70 درصد روستاییان این شهرستان دامدار هستند، اظهارکرد: چرای دامها در حال حاضر به علت خشکسالی سالهای اخیر، کاهش بارندگی و استفاده بی رویه، خسارات زیادی به مراتع وارد می کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات گفت: در حال حاضر پروژه ترسیب کربن با مشارکت سازمان ملل متحد در روستای گلچشمه محلات برای حفظ و احیای مراتع در حال اجراست .
طالبی افزود: برای دیگر آبادیها نیز طرح‌های مشارکتی ویژه اشتغال خانوارهای روستایی به منظور کاهش نیاز و استفاده نیروهای انسانی بومی محلی از مراتع اجرا می شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر حدود دو برابر حد مجاز دام در مراتع این شهرستان در حال چرا هستند که برخورد جدی با متخلفان در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری محلات گفت: مراتع این شهرستان ظرفیت چرای 40 هزار واحد دامی را دارد و این در حالی است که در حال حاضر 80 هزار واحد دامی در این مراتع در حال چرا هستند.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی، 185 هزار هکتار عرصه های ملی و طبیعی دارد که 14 هزار هکتار آن را مراتع غنی، 45 هزار هکتار مراتع متوسط و بقیه را مراتع فقیر شامل می شود.
7277/6199/6012

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا