مناسب سازی معابر و ادارات برای معلولان وظیفه قانونی و اخلاقی است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا رضا سلامتی روز دوشنبه در ستاد هماهنگی و مناسب سازی شهر نهاوند افزود: خدمت به معلولان در راستای عدالت اجتماعی و بحث بهینه سازی و مناسب سازی مسیرهای تردد در ادارات جزء حداقل حقوق شهروندی و اجتماعی این افراد است.
وی افزود: امروز هر آنچه به عنوان دستاورد نظام در اختیار ماست حاصل تلاش و ایثار خون شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و صبر و استقامت خانواده های آنهاست.
معاون فرماندار نهاوند افزود: کسب افتخارات جانبازان و به ویژه در مسابقات پارالمپیک حاکی از عزم و اراده این عزیزان در خدمت به نظام و اعتلای نام پر افتخار ایران اسلامی استت.
وی تلاش مسئولان در خدمت به معلولان و جانبازان را علاوه بر وظیفه قانونی کاری اخلاقی دانست و افزود: باید بدانیم که همه ما مسئولیتی اخلاقی و انسانی در این میان داریم زیرا هر فردی ممکن است در هر لحظه دچار معلولیت شود و آن وقت می داند که معلولان چه مشکلاتی را پیدا می کنند .
وی همچنین خدمت به جانبازان، معلولان و سالخوردگان و افراد ناتوان را در راستای تکریم و احترام به این قشر عنوان کرد و افزود: اداره بهزیستی به عنوان دبیر ستاد وظیفه پیگیری دقیق مصوبات ستاد را عهده دارد و تعلل و به تاخیر انداختن اجرای مصوبات تضییع حقوق بیت المال و باعث دلسردی این قشر فرهیخته می شود.
سلامتی توجه به اصول فنی مناسب سازی را از عوامل مهم در زمان اجرای عملیات عنوان کرد و گفت: در زمینه مناسب سازی باید اصول شهرسازی و شهروندی درنظر گرفته شود و برای این کار باید از ظرفیت کارشناسان و متخصصان بهره گرفت و همتی استوار برای رفع مشکلات این قشر خاص داشته باشیم.
وی در پایان از ادارات ثبت اسناد و منابع طبیعی که در راستای اجرای مصوبه مناسب سازی اقدام به احداث و اصلاح مسیر تردد جانبازان و معلولان در اداره خود نموده اند تقدیر و تشکر نمود.
در حال حاضر نزدیک به 10 هزار نفر معلول و جانباز در نهاوند وجود دارد که چهار هزار و 500 نفر آنها تحت پوشش بهزیستی قرار دارند .
شهرستان نهاوندبا دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.
7525/6993

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا