ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی لرستان تشکیل شده است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا غلامرضا اقا میرزایی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم آباد گفت: بخش اعظمی از کارهای فرهنگی و اجتماعی در شهرها بر عهده شهرداری است که براین اساس کارهای خوبی در هشت ماه گذشته در بحث جمع آوری معتادین متجاهر شده است.
وی افزود: در سال گذشته 500 میلیون ریال برای برگزاری نمایشگا دائمی پیشگیری از اعتیاد تخصیص پیداکرد ولی هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان بیان کرد: پس از اولین بازدید از مراکز نگهداری بانوان معتاد متجاهرکه در آن 22 نفر در یک اتاق 15 متری نگهداری می شده است یک مرکز نگهداری زنان را در منطقه گل سفید خرم آباد را راه اندازی کرده که هم اکنون 100 نفر در آن نگهداری می شود.
آقا میرزایی با اشاره به تعداد خانم های معتاد متجاهر در شهرستان خرم آباد اضافه کرد: بر اساس این آمار ما با وضعیت روبه رشد اسیب های اجتماعی روبرو هستیم که برای مقابله با این موضوع شورای شهر به به عنوان منتخبین مردم باید اتاق فکری پویا از اساتید دانشگاه و مدیران دستگاههای متولی آسیب های اجتماعی را راه اندازی کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر800 نفر مرد متهاجر به اعتیاد در مرکز ماده 16 خرم آباد برای مدت شش ماه نگهداری می شوند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدری استان لرستان یادآورشد: در سال گذشته نیز اعتبار ماده 16 استان 13 میلیارد و500 میلیون ریال بوده که برای خرید مواد غذایی هزینه شد وهمچنین در راستای تجهیز مراکز ماده 16 تخت های بیمارستانی را خریده ایم
آقا میرزایی گفت: بعد ازترخیص هم خود معرف و هم متهاجر 45 تا سه ماه در آنجا می مانند و بعداز این مدت در اختیار خانواده ها قرار می گیرند
وی اظهار کرد: بعداز ترخیص از مراکز نیز اولویت ما صیانت اجتماعی واشتغال معتادان است.
7273/6001

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا