اجرای پتروشیمی دهدشت یکی از طرح های ملی در اولویت است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، سردار عدل هاشمی پور چهارشنبه شب در برنامه زنده نگاه روز از شبکه استانی دنا، با اشاره به اینکه فاز دوم پتروشیمی بیدبلند، گچساران و پتروشیمی دهدشت زنجیروار متصل به هم هستند افزود: بیش از 40 کشور خارجی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کردند.
وی با بیان اینکه در صندوق توسعه ملی مشکلات ارزی پتروشیمی دهدشت در حال پیگیری است اظهارکرد: 12 بنگاه تولیدی زیر مجموعه پتروشیمی هستند.
هاشمی پور با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط لوله آبرسانی و ایستگاه پمپاژه این طرح آغاز شده عنوان کرد: 120 میلیارد ریال هزینه اجرای خط لوله درحال اجرای این طرح شد.
وی تجهیز کارگاه را از دیگر اولویت های اصلی پتروشیمی دانست و گفت: تامین مالی این پروژه از سوی صندوق توسعه منابع ملی و فاینانس خارجی انجام می گیرد.
نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی انتقال آب پتروشیمی دهدشت افزود: عملیات اجرایی دیگر بخش های این پروژه بزرگ به زودی نیز اجرایی خواهند شد.
هاشمی پور بیان کرد: شروع عملیات اجرایی جاده پاتاوه دهدشت، سیمان سپو، معدن فسفات چرام و تامین آب شهر لیکک از سد کوثر نیز به جد در حال پیگیری است.
وی با تاکید بر حمایت و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور بیشتر سرمایه گذاران تصریح کرد: طولانی بودن پیچ و خم های اداری مانع حضور سرمایه گذاران در استان می شود.
هاشمی پور برداشتن موانع اداری جلوی سرمایه گذاران بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود: باید از این فرصت ها به نحو احسن برای توسعه استان استفاده کرد.
عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت از سال 86 در زمینی به مساحت 110 هکتار آغاز شده بود.
به گفته کارشناسان و مسئولان پتروشیمی دهدشت با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن و اشتغالزایی 240 نفر باید یک هزار روزه به بهره برداری می رسید.
پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزارو 500 هکتاری کلاچو و در پنج کیلومتر دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه واقع شده است.
7531/6162

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا