بهبود شاخص های رسیدگی به پرونده ها درگلستان/از 64.9به 111مورد

هادی هاشمیان در جلسه شورای قضایی استان افزود: تلاش می کنیم با برنامه های پیشگیرانه و در تعامل با دستگاه های اجرایی و فرهنگی، ورودی پرونده به محاکم را کمتر کنیم تا قضات فرصت بیشتری برای رسیدگی به پرونده ها داشته باشند.
وی اضافه کرد: حاصل این تلاش ها کاهش ورودی 13 هزار پرونده در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال است.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز پنجشنبه ایرنا از دادگستری گلستان، به گفته هاشمیان، همین کاهش فرصتی را برای قضات فراهم کرد تا بتوانند 15 هزار پرونده ای که از مدت ها قبل در شعب مانده بود را تعیین تکلیف و رسیدگی کنند.
یادآور می شود شاخص میانگین مختومه شدن پرونده ها در هر شعبه براساس پرونده های مختومه یک ساله بر تعداد شعب به دست می آید.
رییس دادگستری کل گلستان در ادامه ارتقای رتبه استان در استفاده از سیستم جامع مدیریت پرونده های قضایی ( cms ) از 24 کشور به دوم را دستاورد دیگری عنوان کرد و گفت: استفاده از cms، علاوه بر این که شتاب حذف قلم و کاغذ از محاکم استان را بیشتر کرده، از روند رسیدگی به پرونده ها هم کاسته است.
وی افزود: سیستمی شدن روند ثبت و رسیدگی پرونده ها، امکان آگاهی مردم از روند رسیدگی را از طریق اینترنت نیز فراهم کرده است.
رییس شورای قضایی گلستان همچنین خطاب به مدیران سازمان های زیرمجموعه قوه قضاییه در استان از آنان خواست که مدیریت هزینه ها را به سمت و سویی ببرند که بهره وری بیشتری داشته باشد.
هاشمیان با اشاره به این که بیشترین گلایه مردم در ملاقات های حضوری سه شنبه ها از برخورد کارکنان است، گفت: روسای دستگاه های عضو شورای قضایی استان باید نظارت جدی بر نحوه برخورد کارکنان با مردم داشته باشند.
وی با بیان این که باید در پاسخگویی به مردم تکریم ارباب رجوع، شفافیت و سلامت اداری را حفظ کرد، تاکید نمود که در نظارت ها با مشاهده کوچکترین مصادیق فساد اداری، با آن برخورد قانونی شود.
دادگستری کل، اداره کل زندان‎ها، پزشکی قانونی، بازرسی، دادگاه ویژه روحانیت، تعزیرات حکومتی، ثبت اسناد و املاک، سازمان قضایی نیروهای مسلح؛ اعضای شورای قضایی استان گلستان هستند.
1648

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا