15 بلوک زایمانی استاندارد درمازندران در دست ساخت است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
دکتر قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : تاکنون بلوک زایمانی فریدونکنار در غرب استان راه اندازی و بلوک زایمانی شهرستان جویبار نیز تا هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد : بلوک زایمانی استاندارد استان از لحاظ گستره خدماتی در مناطقی شهری در دست ساخت قرار گرفت که دسترسی شهروندان به این واحدهای درمانی در کمترین زمان امکان پذیر باشد.
نماینده عالی وزارت بهداشت و درمان در مازندران هدف از ساخت این بلوک های زایمانی را تشویق مادران باردار به زایمان طبیعی دانست.
جان بابایی گفت : بلوک زایمانی استاندارد دردست ساخت دارای اتاق های زایمان مجزا و اتاق ال دی آراست که زایمان فیزیولوژیک و بدون درد دراین بلوک ها انجام می شود.
اتاق ال دی آر به اتاق های مدرن، شیک و زیبایی گفته می شود که به دلیل وضعیت خوب فضایی در این اتاق ها از لحاظ زیباسازی روحیه مضاعفی را به بیمار می دهد.
در این اتاق ها علاوه بر زائو، مادر، خواهر و گاها به همسر زن باردار نیز اجازه حاضر شدن در اتاق را هنگام زایمان می دهند تا شرایط روحی مناسب تری برای زائو فراهم شود.
به گفته وی برای تشویق مادران باردار به زایمان طبیعی در استان، در این بلوک های زایمانی، این افراد می توانند همراه داشته باشند.
وی مهمترین چالش زایمان درمازندران را افزایش سزارین به دلیل فرهنگ غلط رایج جا افتاده از سوی برخی مراکز درمانی خصوصی و وضعیت اقتصادی مناسب خانوارهای مازنی دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که میانگین زایمان سزارین دربیمارستان های دولتی 45 درصد و بیمارستان های خصوصی دراستان حدود 90 درصد است.
به گفته وی به طورمیانگین 55 درصد از زایمان ها در این استان به صورت سزارین است.
درسال گذشته 46 هزارتولد درمازندران به ثبت رسید.
69821899

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا