فرماندار خداآفرین خواستار ایجاد نهادهای فرهنگی و هنری در این شهرستان شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با اعلام اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی در این شهرستان ایجاد می شود، خواستار برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری توسط کتابخانه عمومی و نیز به روز رسانی کتاب ها متناسب با نیاز جوانان و نوجوانان شد.
وی با اشاره به نقش موثر سازمان های مردم نهاد (سمن ها) در گسترش حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی گفت: سمن ها می توانند در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فعال باشند.
فرماندار خداآفرین گفت: برنامه هایی که به منظور پرکردن اوقات فراغت جوانان طراحی می شود باید متناسب با نیازهای روحی و جسمی آنان و خارج از محیط های خسته کننده و مسیر حرکتی خاص باشد.
امینیان با بیان اینکه تحمیل برنامه اوقات و فراغت به جوانان نتیجه بخش نخواهد بود، بر تنوع بخشی به برنامه های اوقات فراغت جوانان بر اساس نیازها و محدودیت ها تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: در برنامه ریزی برای اوقات فراغت به صورت خرد انجام شود تا پراکندگی روستایی شهرستان نیز پوشش داده شود.
فرماندار خداآفرین با تاکید بر نظارت برنامه دستگاه های متولی در این خصوص از آنان خواست تا یک هفته آینده برنامه های خود را به دبیرخانه ستاد ارسال نمایند.
رئیس اداره ورزش و جوانان خداآفرین نیز، برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از برنامه های اوقات و فراغت را موجب پیشرفت و شکوفایی فرد و جامعه دانست و گفت: اوقات فراغت به رشد شخصیت جوانان کمک می کند و باعث شکوفایی استعداد و پرورش روحیه مشارکت جویی و مسئولیت پذیری آنان می شود.
مجتبی محمد نژاد برگزاری مسابقات ورزشی، همایش پیاده روی، ماهیگیری، بازی های بومی و محلی، تشکیل سازمان های مردم نهاد با هدف ترویج نشاط اجتماعی و بهبود مهارت زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برگزاری اردوهای ورزشی و تفریحی
را از جمله برنامه های این اداره اعلام کرد.
شهرستان خداآفرین با 35 هزار نفر جمعیت در 210 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع است.
7468/6132/6183

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا