امام جمعه بروجرد: رشد و شکوفایی اقتصاد در گرو حمایت از تولید است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی بروجرد در دفتر امام جمعه این شهر افزود: 27 خرداد ماه سالروز تاسیس جهاد کشاورزی به فرمان نورانی حضرت امام(ره) است که با 2 هدف محرومیت زدایی از روستاها، ایجاد درآمد کافی، اشتغال و رشد و شکوفایی کشور تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: روستاییان قبل از انقلاب اسلامی بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دادند ولی رژیم پهلوی هیچ توجهی به آنها نداشت بطوریکه ظلم و ستم خان ها، کدخداها و سایر نیروهای دولتی و باج های کلان، زندگی روستاییان را با مشکل مواجه کرده بود.
امام جمعه بروجرد شهرنشینی و صنعت مونتاژ را رویکرد نظام اقتصادی رژیم پهلوی دانست و افزود: این رویکرد باعث بیکاری و مهاجرت مردم و رشد قارچ گونه مشاغل کاذب در شهرها و نابودی کشاورزی در روستاها شده بود.
وی با بیان اینکه اولویت نخست کشور با پیروزی انقلاب اسلامی، احیای کشاورزی اعلام شد، گفت: جهاد سازندگی با هدف محرومیت زدایی از چهره روستاها و فراهم کردن زیرساخت های توسعه در مناطق روستایی تاسیس شد.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: جهادگران زیرساخت های لازم را با استفاده از روحیه جهادی خود در روستاها فراهم کردند ولی اشتغال و تولید تا به امروز ضعیف باقی مانده است.
وی اضافه کرد: دشمن برای اینکه مردم ایران را تسلیم خواسته های خود کند بر روی نقاط ضعف ما یعنی اقتصاد دست گذاشت و تحریم های مختلفی را علیه ما وضع کرد.
امام جمعه بروجرد تکیه بر توان داخلی و قوت بخشی به اقتصاد را تنها راه حل مشکلات اقتصادی ایران دانست و گفت: در اقتصاد مقاومتی باید بخش های دارای ریسک کمتر مانند کشاورزی جایگزین بخش های پر ریسک مانند نفت شوند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی اظهار کرد: برای حمایت از کشاورزان باید از واردات بی رویه خودداری شود ولی متاسفانه اغلب محصولات باغی وارداتی، بازار را به خود اختصاص داده و تولید را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: صنعتی کردن کشاورزی و باغداری، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و نظام مند کردن امر توزیع و بازرگانی محصولات تولیدی سه محور مهم و قابل توجه در حوزه کشاورزی می باشند.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد نیز در این نشست با ارایه گزارشی از فعالیت های این اداره، وظیفه اصلی جهاد کشاورزی را تامین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال و تولید دانست و گفت: افزایش ضریب امنیت غذایی در امنیت اجتماعی و سایر عرصه ها تاثیرگذار است.
رضا امینی افزود: شهرستان بروجرد پارسال از نظر تولید گندم در سطح، رتبه نخست استان لرستان را کسب کرد و میزان خرید گندم سال 1394 نسبت به سال 1393 رشد زیادی داشت.
وی اظهار کرد: بروجرد پارسال در حفظ نباتات، مکانیزاسیون و مراکز خدمات، تولید محصولات کشاورزی شامل شیر، محصولات باغی، گوشت مرغ و تخم مرغ رتبه نخست را در استان لرستان کسب کرد.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد احداث 25 کیلومتر کانال آبرسانی برای کاهش اثرات خشکسالی، خرید تراکتور و ادوات کشاورزی و راه اندازی سیستم مانیتورینگ آفت کش ها را از اقدامات این اداره در سال 94 دانست و افزود: توسعه استفاده از بذرهای اصلاح شده، دریافت پنج کد 16 رقمی محصول سالم برای سبزی و صیفی جات، تولید سیب بدون استفاده از حشره کش، 12 مورد تخریب بناهای غیر مجاز و تغییر کاربری و پشتیبانی تنظیم بازار از دیگر اقدامات انجام شده در بروجرد می باشند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی بروجرد نیز با اشاره به تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) گفت: این ایده فرهنگی یک موهبت الهی بود که نصیب جمهوری اسلامی شد.
حجت الاسلام محمد پیریایی با بیان اینکه جهاد سازندگی در عرصه تولید یک نقطه قوت برای نظام است، افزود: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی با بهره گیری از نیروهای متخصص، مومن و متعهد در بین سایر سازمان ها و وزارتخانه ها کمترین تخلفات اداری را داشته است.
3031/3022/6001

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا