پیش بینی برداشت بیش از 10 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع سرپل ذهاب

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
پورمراد جانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، قیمت خرید یک کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار را 20 هزار ریال اعلام کرد و گفت: گوجه فرنگی های برداشت شده علاوه بر تامین نیاز مصرف داخلی، به شهرهای همجوار و دیگر استان های کشور صادر می شود.
وی بیان کرد: با هدف برداشت برداشت محصول با کیفیت، از بهترین بذرها، آبیاری قطره ای و مبارزه با آفات نباتی در طول دوره کاشت استفاده شده و اقدام های لازم در زمینه بازاریابی و حمل و نقل به موقع این محصول به بازار مصرف نیز صورت گرفته است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان بخش کشاورزی در سرپل ذهاب اضافه کرد که این شهرستان در تولید انواع محصولات باغی و زراعی از جایگاه مهمی در استان کرمانشاه برخوردار است.
جانی اظهارداشت: تولید محصول گوجه فرنگی در شهرستان سرپل ذهاب، در اشتغالزایی فصلی افراد نقش بسزایی دارد به گونه ای که از زمان آغاز فصل کاشت، داشت و برداشت، زمینه اشتغال برای 900 تن از افراد جویای کار فراهم می شود.
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های گروه A و B و دارای مواد معدنی کلسیم، فسفر، پتاسیم ، فیبر، سدیم ، گوگرد، کمی آهن، مس و روی است که مصرف آن برای انسان مفید است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 44 هزار و 260 هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که از این میزان 180 هکتار آن به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد.
7079/7399/8066

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا