وزیرعلوم: سهم حوزه پژوهش از تولید ناخالص ملی دوبرابر می شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا محمد فرهادی پنجشنبه شب در گفت ‌وگو با خبرنگاران در کاشان اظهار کرد: این بودجه در سال گذشته 47 دهم درصد بود که با توجه به اهمیت بحث پژوهش به حدود 2 برابر در سال جاری افزایش می باید.
وی با اشاره به افزایش شکل گیری شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر افزود: بیش از چهار هزار شرکت دانش بنیان تاکنون متقاضی دریافت مجوز تاسیس بوده اند که 2 هزار و 200 مورد از آنها اینک در پارک های علم و فناوری فعال شده اند.
فرهادی تاکید کرد: بر اساس ضوابط و مقررات این شرکت ها علاوه بر معافیت های مالیاتی می توانند از امکانات و زیرساخت های پارک ها و نیز از وام های کم بهره و تسهیلات صندوق های پژوهش و فناوری بهره مند شوند.
وی گفت: 16 صندوق پژوهش و فناوری در کشور شکل گرفته است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تاسیس شرکت های دانش بنیان امروز درون پارک ها و محدوده شهرها مشکلی ندارد و لازم نیست در فاصله 50 کیلومتری راه اندازی شود.
وی به اجرای 141 طرح تحقیقاتی مشترک با مراکز علمی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش و ترکیه اشاره کرد و افزود: مقدمات اجرای سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ 3 میلیون یورویی نیز با اتحادیه اروپا و انجام شده است.
فرهادی گفت: تبادل استاد و دانشجو و تخصصی کردن مراکز علم و فناوری از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید است.
وی برسرعت گرفتن دیپلماسی علمی و همکاری های علمی درعرصه بین المللی تاکید کرد و گفت: آمایش و ساماندهی آموزش عالی در بخش دولتی وغیردولتی، برقراری ارتباط بین آموزش و صنعت با حضور اساتید در محیط های صنعتی، ایجاد فرصت های مطالعاتی در صنعت و دوره های پسا دکترای داخلی در محیط های علمی، صنعتی، خدماتی، اجتماعی و هنری از دیگر اقدامات دولت یازدهم است.
وزیر علوم به منظور گشایش و آغاز ساخت طرح های عمرانی و آزمایشگاهی به کاشان سفر کرده است.
3009/6021**1565

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا