منتقدان دولت یازدهم در برابر تخلفات گذشته سکوت کردند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
محمد ابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در جمع بخشداران استان همدان گفت: قانون مجلس در دولت گذشته زیر پا گذاشته شد ولی کسی مدعی نشد و سکوت کردند!
وی اضافه کرد: کسانی که عنوان می کنند با گذشت سه سال از عمر دولت یازدهم چرا در زمینه معیشت مردم اتفاقی نیفتاده است پاسخ دهند چرا در زمان رسیدن تورم به 40 درصد فریاد نزدند که معیشت مردم در چه وضعیتی قرار دارد.
وی با مقایسه وضعیت آماری ابتدای سال 84 و سال 91 تصریح کرد: نرخ رشد ناخالص داخلی از 1.9 درصد به منفی 6.8 درصد و رشد سرمایه گذاری 8.7 درصد به 23.8 منفی کاهش یافت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان افزود: نرخ تورم از 10.3 درصد به 30.5 درصد در سال 91 افزایش یافت و نرخ بیکاری از 11.2 به 12.1 درصد رسید.
الهی تبار اظهار کرد: میزان درآمد ارزی در برنامه پنج ساله نخست توسعه کشور 15.5 میلیارد دلار و نرخ رشد اقتصادی 7.20 درصد و میزان سرمایه گذاری هفت درصد بوده و در برنامه دوم این میزان به ترتیب 15.8 میلیارد دلار، 2.5 و 6.1 درصد بوده است.
وی اضافه کرد: متوسط سالانه درآمد نفتی در برنامه سوم توسعه کشور به 27 میلیارد دلار رسید و رشد اقتصادی و سرمایه گذاری به ترتیب 5.8 و 10.6 درصد بود.
معاون استاندار همدان گفت: در برنامه چهارم توسعه درآمد ارزی به 72 میلیارد دلار رسید در حالی که کشور با کاهش رشد اقتصادی به 4.4 درصد و رشد سرمایه گذاری 5.6 درصد مواجه شد.
الهی تبار افزود: در چهار سال نخست برنامه پنجم توسعه ایران بیشترین درآمد ارزی را تجربه کرد و متوسط سالانه درآمد نفتی به 158 میلیارد دلار رسید.
وی گفت: با این وجود دولت دهم کمترین اثر بخشی را در هنگام اجرای برنامه پنجم توسعه کشور بر روی اقتصاد ایران داشت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مقرر شد از 280 هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از این بخش 50 درصد به مردم و مابقی به تولید پرداخت شود.
الهی تبار با ذکر اینکه بی توجهی به این موضوع موجب رکود و تعطیلی بسیاری از واحدها شد تصریح کرد: نه تنها این رقم به تولید پرداخت نشد بلکه با در نظر گرفتن 140 هزار میلیارد ریال دیگر از منابع دیگر در مجموع 420 هزار میلیارد ریال یارانه به مردم پرداخت شد.
وی اضافه کرد: حال این طیف از افراد دولت را ملزم به پرداخت نکردن یارانه کردند که هر چند دولت از این طرح استقبال می کند برنامه دقیقی برای اجرائی کردن این طرح به دولت ارائه نکرده اند.
وی با ذکر این سوال که کدام یک از فعالیت های دولت قبل منطبق با اقتصاد مقامتی بوده است؟ افزود: بی تدبیری دولت گذشته در زمینه پرداخت یارانه موجب فلج شدن اقتصاد کشور، افزایش تورم و بکاری شد.

** تلاش دولت گذشته برای زمین زدن دانشگاه آزاد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: دولت گذشته چون دنبال زمین زدن دانشگاه آزاد بود شمار مراکز علمی از جمله دانشگاه پیام نور را افزایش داد.
الهی تبار افزود: نحوه جذب هیات علمی و کارمند نیز موضوع مفصلی است با این وجود هم اینک به تعداد دانشگاه دانشجو نیست.
وی اظهار کرد: امروز به خود می بالیم که باوجود تنگناها و 25 میلیون دلار درآمد نفتی، دولت تدبیر و امید هنرمندانه کشور را اداره کرده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: اجرای برجام موجب برداشته شدن تحریمها، افزایش مراودات اقتصادی شده هرچند ورود به بازار جهانی و به بدست آوردن بازار سابق زمانبر است.
الهی تبار تصریح کرد: جریانهایی برای تخریب دولت شکل گرفته اند و از تمامی ابزار استفاده می کنند و مسئولان بویژه بخشداران مکلفند برای دفاع از مظلومیت دولت و عملکرد خودشان خدمات صورت گرفته را عنوان کنند.

** تعطیلی مسائل اجتماعی در دولت نهم و دهم
وی گفت: رهبری فرزانه انقلاب از دولتمردان بواسطه اجرای طرح سلامت و ایجاد ثبات سیاسی و اقتصادی در جامعه تقدیر کردند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان افزود: طبق نظرسنجی های صورت گرفته 85 درصد مردم اجرای مذاکرات هسته ای ابراز رضایت کردند.
وی ایجاد رضایتمندی را یک سرمایه اجتماعی برشمرد و گفت: با وجود اقدامات دولت برای افزایش احساس رضایتمندی صدا و سیما برنامه هایی ارائه می دهد که سرمایه های اجتماعی را هدر می دهد.
وی افزود: پرداختن به مساله اجتماعی در دولت نهم و دهم تعطیل شده بود ولی با روی کار آمدن دولت یازدهم بررسی عمیقی نسبت به مسائل اجتماعی صورت گرفت.
7526/6993

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا