نخبگان پر سودترین سرمایه های کشور هستند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
محمد ناصر نیکبخت شامگاه چهارشنبه در گردهمایی نخبگان استان همدان افزود: دیگر معادن، ذخایر زیر زمینی و نفت برای یک کشور سرمایه محسوب نمی شود بلکه امروز سرمایه های هر کشور فکرها و نخبگانی هستند که می توانند علم را تجاری کنند و بیشترین سود را برای هر کشور به ارمغان بیاورند.
وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته نخبگان از اهمیت والایی برخوردار هستند و این امر نیز موجب فراهم شدن زمینه برای فعالیت این افراد شده است.
وی عنوان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه به فعالیت شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است چرا که هدف این شرکت ها تبدیل علم به ثروت است.
نیکبخت ادامه داد: مهندس منصور بکتاشی از مهندسان استان همدان است که نیمی از هزینه ساخت بنیاد نخبگان استان را قبول کرده است که این جای خرسندی دارد.
استاندار همدان تصریح کرد: امیدوارم در همدان دیگر از ایشان نپرسند که این پول را از کجا آورده یا می خواهد از این کار چه استفاده ای داشته باشد ، چرا که ایشان زاده انسان های بزرگ است و این فعالیت، مقدمه فعالیت های ایشان در استان همدان خواهد بود.
وی ادامه داد: امیدواریم این زمینه فراهم شود تا همدانی ها به خود همدان برگردند چون همدان امثال بکتاشی ها در کشور کم ندارد.
نیکبخت گفت: زمانی نخبگان را در کشور امنیتی می دیدند و زمانی هم این مجموعه را مجموعه طویل و فراخ می پنداشتند که هیچ یک از اینها درست نیست چرا که نخبگان امنیتی نبوده و مجموعه ای هم نیستند که هر فردی بتواند در آن جا پیدا کند.
استاندار همدان اذعان کرد: نخبگان زمینه سازان توسعه، عمران، آبادی و پیشرفت کشور بوده و نخبه ایرانی مسلمان کسی است که دلش به حال کشورش بسوزد.
در این گردهمایی 90 نفر از نخبگان استان همدان حضور داشته و از چند نخبه برتر استان در زمینه های مختلف تجلیل شد.
7530/6993

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا