کلید کاهش جرایم در سیستان و بلوچستان در دستان روحانیان و معلمان است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، علی اوسط هاشمی پنجشنبه شب در جشن گلریزان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در زاهدان اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد، تشکل ها، معتمدان و گروه هایی که در بین مردم مقبولیت عام دارند می توانند برای پایین آوردن نرخ جرایم و آسیب های اجتماعی و کاهش آمار زندانیان گام های موثری بردارند.
وی گفت: استفاده از ظرفیت های فرهنگی کشور در جهت پیشگیری و کاهش جرایم می تواند شیوه موثری از مدیریت زندان ها را به جهانیان ارائه دهد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: حمایت از نیازمندان از جمله اصول انقلاب اسلامی است که در عرصه سیاست خارجی نیز نقش خود را به خوبی انجام داده است.
هاشمی بیان کرد: اگر چه دولت توانایی کمک به زندانیان جرایم غیرعمد را دارد اما هدف از برگزاری جشن های گلریزان مشارکت مردم در اقدامات نیکوکارانه و تلاش در جهت حفظ سنت ها، آداب و رسوم است.
وی تصریح کرد: ملتی که معتقد است کمک به نیازمندان خیر و برکت بیشتری را به همراه خواهد داشت نسبت به انفاق های خود اهتمام بیشتری کرده و سعی کنند این فرهنگ نیک را سینه به سینه به نسل های آینده انتقال دهند.
وی در پایان به همه مدیران کل سیستان و بلوچستان پیشنهاد کرد در روزهای آتی با تبلیغ و ترویج فرهنگ کمک به زندانیان مددجو موجبات آزادی تعداد بیشتری از آنان را فراهم کنند.
7323 /8005 /6081

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا