ایران یک – آمریکا یک؛ یانکی‌ها قدرتمندانه بازگشتند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود ساعت 45 دقیقه بامداد جمعه، 28 خردادماه به مصاف تیم ملی آمریکا، قهرمان جامجهانی 2015 رفت.آمریکاییها در بازی نخست خود توانستند با نتیجه 3 بر یک از سد آرژانتین عبور کنند. لوزانو برای این مسابقه سعید معروف، میلاد عبادیپور، محمدجواد معنوینژاد، مهدی مرندی، سید محمد موسوی، شهرام محمودی و عادل غلامی را روانه میدان کرد. شاگردان لوزانو در بازی نخست خود با نتیجه 3 بر صفر مغلوب برزیل شدند.ملیپوشان ایران برخلاف دیدار نخست خود بازی را خوب شروع کردند و توانستند در امتیاز 5 بر 3 اختلافی 2 امتیازی با حریف خود ایجاد کنند. تیمها در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول رفتند. شاگردان جان اسپرو خیلی زود توانستند توپ و میدان را در اختیار بگیرند و در امتیاز 12 بر 10 از ایران پیش بیفتند، اما بازی در امتیاز 14 بازهم به تساوی کشیده شد.در حالی تیمها به دومین وقت استراحت فنی رفتند که نتیجه بازی 16 بر 15 به سود ایران بود. در ادامه آمریکاییها شرایط بهتری داشتند و به کمک اشتباهات شاگردان لوزانو توانستند نتیجه بازی را 18 بر 17 به سود خود کنند تا سرمربی ایران مجبور شود درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز 20 بر 21 به سود آمریکا مهدوی و میرزاجانپور جایگزین معروف و محمودی شدند؛ با این دو تعویضه تیم ایران توانست نتیجه بازی را 22 بر 21 به سود خود رقم بزند تا اسپرو درخواست وقت استراحت فنی کند.آمریکاییها اجازه ندادند تا روند صعودی شاگردان لوزانو ادامه پیدا کند و در امتیاز 23 بر 22 از ایران پیش افتادند تا این بار لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کند. بعد از این وقفه در جریان مسابقه نتیجه بازی 24 بر 23 به سود ایران بازگشت و این بار اسپرو از دومین وقت استراحت فنیاش استفاده کرد تا مانع پیروزی ایران در ست اول شود، اما این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
برای شروع ست دوم هم لوزانو از معروف، محمودی، معنوینژاد، عبادیپور، موسوی، غلامی و مرندی استفاده کرد. کمتجربگی ستارهای به نام محمدجواد معنوینژاد و اشتباه وی در زدن سرویس نتیجه بازی را 5 بر 3 به سود آمریکا کرد تا یانکیها این ست را بهتر از ایران شروع کنند. در امتیاز 8 بر 4 به سود آمریکا تیمها به وقت استراحت فنی رفتند و مربیان نکات لازم را به بازیکنان خود گوشزد کردند.
شاگردان اسپرو روند رو به رشدی داشتند و توانستند نتیجه بازی 11 بر 5 به سود خود کنند تا لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کند. اسپرو با اندکی تغییر اجازه خودنمایی به ملیپوشان ایران نداد. در امتیاز 13 بر 6 بالاخره تیم ایران توانست یک امتیاز کسب کند که آن هم حاصل خطای سرویس آمریکاییها بود. شاگردان اسپرو در این ست در تمام فاکتورها کم نقص بودند و نتیجه بازی را 16 بر 6 کردند تا تیمها به وقت استراحت فنی دوم بروند.
تعویضهای لوزانو در این ست مانند ست قبلی جواب نداد تا ایران در آستانه تجربه یکی از بدترین باختهای سالیها اخیر خود را قرار بگیرد. در امتیاز 23 بر 11 لوزانو درخواست بازبینی مجدد صحنه کرد و معتقد بود که اسپک اندرسون به خارج از زمین رفته است، اما نظر وی اشتباه بود و امتیاز به آمریکاییها رسید. این ست با نتیجه 25 بر 13 به سود آمریکاییها خاتمه پیدا کرد.تیم ملی والیبال آمریکا در بازیهای المپیک سالهای 1984 (لس آنجلس)، 1988 (سئول) و 2008 (پکن) به مدال طلا دست یافت. این تیم یک مدال برنز المپیک را نیز در پرونده کاری خود دارد که در سال 1992 و در بازیهای بارسلونا به دست آمد. آمریکاییها با هدایت جان اسپرو همچنان یکی از قدرتهای والیبال جهان هستند که بدون شک با تمام قوا به میدان لیگ جهانی آمدهاند تا برای درخشش در المپیک 2016 آماده شوند.آمریکاییها در حالی به مصاف ایران رفتند که پیش از این در 18 دوره رقابتهای لیگ جهانی حضور داشتند. آنها در سال 1990 نخستین حضور خود را تجربه کردند و در سال 2015 که آخرین حضورشان هم محسوب میشد توانستند در جایگاه سوم قرار بگیرند. شاگردان اسپرو چهارمین تیم پرافتخار لیگ جهانی هستند؛ آنها تا کنون سه طلا، یک نقره و دو برنز کسب کردهاند.ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا