شهید دکتر مصطفی چمران یک مدیر کامل بود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، مهدی چمران این مطلب را به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران عنوان کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهید دکتر مصطفی چمران در هرجای دنیا که قدم گذاشت مدیریت و سازماندهی انجام داد و تشکیلاتی را به وجود آورد، چه قبل از رفتن به آمریکا در همین دانشکده فنی دانشگاه تهران انجمن اسلامی را پایه گذاری کرد و در آمریکا نیز انجمن اسلامی، کنفدراسیون دانشجویان اسلامی، انجمن های اسلامی دانشجویان سایر کشورهای مسلمان را به وجود آورد.
مهدی چمران یادآور شد، شهید چمران زمانی که به مصر رفت سازمانی زیر زمینی را برای مبارزه با رژیم طاغوتی شاهنشاهی تشکیل داد و زمانی که به لبنان عزیمت کرد سازمانی را برای نخستین بار برای مقاومت اسلامی در کنار امام موسی صدر تشکیل داد و فرماندهی آن را بر عهده گرفت و برای اولین بار تانک های اسرائیلی را در بنت جبیر، تل مسعود و تل شلعبون
به آتش کشید که در آن زمان کسی این مطالب را عنوان نمی کرد چون برای اسرائیل کسر شان و خطرناک بود که عده ای از مسلمین و شیعیان محروم بیایند و اسرائیل و تانک های او را به آتش بکشند و او را از لبنان بیرون بیاندازند.
وی گفت: این کاری بودی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان شکل گرفت و عکس های یادگاری شهید چمران در کنار این تانک های سوخته اسرائیلی با مرحوم آقای سید احمد خمینی باقی است .
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: علاوه بر موارد یاد شده، شهید دکتر مصطفی چمران یک سیاستمدار بزرگ بود که تحلیل های سیاسی او را رهبران فلسطینی و سایر رهبران در سوریه مورد دقت قرار می دادند، شهید چمران علاوه بر داشتن خصوصیات ممتاز و ویژه از جمله سیاست، عبادت، مدیریت، دانش و عرفان او یک هنرمند بزرگ و توانا بود.
وی گفت : شهید چمران شاگرد خاص مکتب حضرت علی(ع) و پیامبر بزرگ اسلام(ص) بود و آن بزرگواران جامع اضداد بودند و شاگردان مکتب علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) نیز جامع اضداد باید باشند که شهید دکتر چمران خود نمونه ای از آن بود.
مهدی چمران ادامه داد: شهید مصطفی چمران خود نمونه ای از جامع اضداد بودن، بود؛ او در درجه نخست یک دانشمند بزرگ فیزیک هسته ای و فیزیک پلاسما بود که در بزرگترین دانشگاه های روی زمین درس خوانده بود و تدریس کرده بود و در بزرگترین مراکز تحقیقاتی علمی جهان همپای دانشمندان بزرگ دنیا کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام می داد، او یک دانشمند بزرگ بود که هنگامی که تز و رساله دکترای خود را ارائه داد شاید به تعداد انگشتان دست افرادی همتای و همپای او نبودند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد، شهید دکتر مصطفی چمران فقط یک دانشمند نبود و در کنار آن دانش او یک عارف وارسته و دلسوخته و یک عابد زاهد به تمام عیار بود که دست نوشته های عرفانی او و نیایش های او خود شاهد و گواه بر این مدعا است؛ عرفان واقعی، عرفانی که مولای متقیان حضرت علی (ع) از سرچشمه می گرفت.
مهدی چمران اضافه کرد، شهید دکتر مصطفی چمران در کنار دانش، علم، عرفان و عبادتش یک رزمنده و فرمانده توانا و توانمند بود؛ او حماسه ساز بزرگی در زمینه جنگ و دفاع
در کشورهای مختلف از جمله لبنان، مرز اسرائیل و خود بیروت در مقابل فالانژه های لبنان، مرز اسرائیل و مقابل اسرائیل و همچنین در ایران اسلامی در کردستان و خوزستان بود و در همین راه نیز به شهادت رسید.
وی گفت: تاکتیک ها و نظرات نظامی او و روش های نظامی او در جنگ بسیار مبتکرانه و بی نظیر بود، شهید چمران رزمنده ای توانا و توانمند بود که باز در جبهه و جنگ کمتر کسی به پای او می رسید.
مهدی چمران در پایان سخنان خود افزود: شهید دکتر مصطفی چمران دارای آن خلوص و صفا و صمیمیت و از خودگذشتگی بی نظیری بود که شاید کمتر بتوان آن را در وجود سایر افراد یافت.
31 خرداد ماه سالگشت شهادت و عروج خونین شهید دکتر مصطفی چمران نماینده و مشاور امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع در دهلاویه در جنوب ایران و استان خوزستان است.
اجتمام(3)**7029**1436

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا