آغاز برداشت جو از سطح مزارع آذربایجان غربی

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
جمشید دارا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 39 هزار و 770 هکتار از اراضی زراعی استان به کشت جو دیم و بقیه به کشت جو آبی اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود 110 هزار تن محصول جو از سطح مزارع استان برداشت شود که نسبت به پارسال 10 درصد افزایش تولید و چهار درصد افزایش سطح زیر کشت دارد.
دارا اظهار کرد: خرید تضمینی جو از اول تیرماه در استان آغار می شود و تا آخر تیر ادامه دارد.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درباره نحوه پرداخت بهای جوی خریداری شده بیان کرد: جو خریداری شده امسال در بورس محصولات کشاورزی توسط شرکت امور دام عرضه می شود و بهای محصول فروخته شده به حساب کشاورزان واریز می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به تفاوت قیمتها مابه التفاوت قیمت خرید تضمینی با قیمت فروخته شده در بورس توسط دولت به حساب کشاورزان واریز می شود.
دارا اضافه کرد: بهای هر کیلوگرم جوی خریداری شده با سه درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید با تحویل در مرکز خرید 10 هزار و 28 ریال تعیین است.
وی بیان کرد: 12 مرکز خرید برای این محصول تعیین شده که محل آن اتحادیه های سازمان تعاونی روستایی شهرستانهاست.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: ارومیه، نقده، پیرانشهر، پلدشت، مهاباد، بوکان، چالدران، اشنویه، شاهیندژ، خوی، سلماس و میاندوآب محل کشت این محصول است.
وی اظهار کرد: امسال کشاورزان باید قبل از تحویل محصولات خود به مراکز خرید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و نسبت به اخذ حواله خرید که مدیر شهرستان تعیین کرده، اقدام کنند چرا که خرید بر اساس حواله ها انجام می شود.
دارا گفت: این اقدام به خاطر جلوگیری از ورود دلالان به این عرصه است.
آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه بیش از 6.3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از سطح مزارع آن برداشت می شود.
7125/1905

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا