طرح های مدیریت هرزآب و بذرکاری در 290 هکتار از بیابان های گرمسار اجرا شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حسین بهدانه افزود: با کاشت گونه های گیاهی متناسب با محیط، می توان از ایجاد کانون بحران و فرسایش بادی در مناطق بیابانی استان سمنان جلوگیری کرد.
وی اظهار داشت: پدیده بیابان زایی، زمینه بروز فرسایش بادی را فراهم کرده است و طرحهای بیابان زدایی، برای مقابله با افزایش بیابان و کویری شدن مناطق نیمه خشک اجرا می شود.
بهدانه ادامه داد: ارزیابی انجام شده نشانگر آن است که تنها این اقدامات کافی نبوده و باید فعالیتهای بیابان زدایی همراه با اقدامات بازدارنده باشد و آگاهی و مشارکت همه جانبه مردم برنامه ریزی و پیگیری شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از طرح های کاهش بیابان زایی در شهرستان گرمسار، نهالکاری در 150 هکتار است که به ثمر رسیدن نهال زمینه ایجاد اشتغال، افزایش پوشش گیاهی در منطقه را فراهم خواهد کرد.
مسوول واحد بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: برای ادامه اجرای طرحهای بیابان زدایی در شهرستان گرمسار به 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و اجرای این طرح، زمینه کاهش مشکلات زیست محیطی و رونق بخش کشاورزی را فراهم خواهد کرد.
16 درصد از مناطق بیابانی کشور در استان سمنان قرار دارد و مناطق بیابانی 5.2 میلیون هکتار از مساحت 9.7 میلیون هکتاری استان سمنان را تشکیل داده است.
7339/6103

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا