ذخایر شکر کشور مطلوب است/ مشکلی بابت تنظیم بازار وجود ندارد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز یکشنبه ایرنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری افزود: در حال حاضر ذخایر استراتژیک شکر کشور درحد مطلوب است و هر زمان نیاز باشد با توزیع به موقع، بازار شکر را تنظیم می کنیم.
وی اظهار داشت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و جلوگیری از افزایش قیمت ها، هم اکنون بخشی از موجودی شکر شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت مصوب در بازار عرضه می شود.
معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران تمامی نیازهای صنایع و صنوف مختلف تولیدکننده شکر را با قیمت مصوب و براساس پروانه ی بهره برداری واحدهای تولیدی اعم از قنادی و شیرینی پزی در اختیار آنان قرار خواهد داد و این صنوف نگران تأمین شکر مورد نیاز خود نباشند.
قنبری با بیان این که یکی از مهمترین ماموریت ها و وظایف این شرکت حفظ ذخایر و تنظیم بازار کالاهای اساسی است، گفت: این اطمینان را به مردم و مصرف کنندگان می دهیم که هر زمان نیاز باشد با حضور به موقع در بازار و توزیع کالاهای در اختیار خود با قیمت مصوب، بازار را تنظیم و از ایجاد فشار و نوسانات قیمت ها جلوگیری خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، میزان نیاز سالیانه کشور به شکر سفید 2.2 میلیون تن است که 50درصد آن از تولیدات داخلی و 50 درصد از محل واردات شکرخام تامین می شود.
در سال های گذشته 300 هزار تن شکر جهت ذخایر استراتژیک وارد کشور می شد که به دستور وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم این میزان به 150 هزار تن کاهش یافته است.
سرانه مصرف شکر هر ایرانی بین 26 تا 30 کیلوگرم است.
اقتصام**9186 **1561

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا