روش های درمان ترک های پوستی

پایگاه خبری ارک _ ترک های پوستی دغدغه تمام سنین می باشد و همه به دنبال درمانی برای این عارضه پوستی رایج هستند. خانم دکتر راضیه ایرجی متخصص پوست و مو و لیزر درمانی در این نوشته در مورد راه های درمان ترک ها پوستی توضیح می دهند.

ترکهای پوستی ( استریا ):
استریا یک مشکل شایع پوستی در تمام سنین می باشد که در حقیقت یک تحلیل فرو رفتی پوستی ناشی از کشیدگی پوست و تغییرات هورمونی است. علت ایجاد آن بلوغ (جهش رشدی)، بارداری، افزایش وزن سریع و مصرف کورتون ها می باشد.
در هنگام بلوغ ترک های پوستی روی ران، باسن و سینه ایجاد می شود. در دوران حاملگی نیز این ترک ها در نواحی شکم و سینه ایجاد می شود.
درمان ترکهای پوستی :
اولین موردی که باید در نظر گرفت این است که اگر ترک های پوستی درمان نشوند، امکان بهبود خود به خود آن ها وجود ندارد. یعنی این ترک ها هرگز خود به خود بر طرف نمی شود و تنها رنگ آن ها از قرمز مایل به بنفش، به سمت سفید مرواریدی تغییر می کند ولی طول و پهنای آن ها تغییر نمی کند.
نکته ی دوم اینکه چه در مورد ترک های ناشی از بلوغ و چه استریا پس از زایمان ٫ درمان ترک باید در اسرع وقت انجام گیرد. در همان مراحل ابتدایی که ترک های پوستی رنگ قرمز براق دارند، درمان بیشترین اثر را دارد.
درمان های دارویی مطرح شده برای استریا شامل کرم های حاوی ترتینوئین و AHA می باشد که تا حد خیلی کمی مؤثر بود و نتیجه ی شایان توجهی را بروز نمی دهند. بهترین و جدیدترین درمان مؤثر برای ترک های پوستی لیزر ND: YAP (Prodeep) با طول موج ۱۳۴۰ می باشد.
مزیتی که این نوع لیزر نسبت به لیزر های قبل (فراکسل CO2) دارد که باعث اختصاصی بودن برای درمان ترک های پوستی شده، عمق نفوذ بالای این لیزر به درون پوست (بدون تخریب سطح پوست) می باشد که باعث اثر بهتر بر کلاژن های پوستی و در نتیجه سفت شدن و ترمیم پوست ترک خورده می گردد.
این لیزر نسبت به لیزر های قبلی ۹ برابر بیشتر به عمق نفوذ می کند که نتیجه درمانی را بسیار شگفت آور می کند و با توجه به غیر تخریبی بودن این لیزر بیماران نیاز به استراحت پس از لیزر نداشته و خونریزی و عوارض ندارد.

دکمه بازگشت به بالا