وزیر بهداشت: ضعف حوزه نظارت به تقلب های بخش تولید موادغذایی دامن زده است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا در خصوص زیاد شدن تقلب در حوزه موادغذایی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی در حوزه های مختلف و ترس از خرید و استفاده از محصولات کارگاه های تولیدی اظهار کرد: متاسفانه این ترس همواره وجود داشته است که باید نگرانی ها برطرف شود
وی با بیان اینکه مبارزه در این راستا تنها وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست گفت: در این راستا همه وزرات خانه ها و دستگاه های از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی باید کمک کنند و تلاش کرد تا این گونه موارد در کشور کاهش یابد.
قاضی زاده هاشمی ضمن تاکید بر نظارت ها در بخش های مختلف بهداشتی افزود: دولت در اجرای پروژه ها و سایر موارد، اعتبارات زیادی هزینه می کند اما در بحث نظارت کمتر ورود پیدا کرده که این امر نیز موجب مشکلات و چالش هایی در خصوص تقلب ها و رعایت نکردن استانداردها شده است.
وی افزود: در زمینه اجرای این امر مهم همه مسئول هستیم و استانداران نیز باید جدی به این موضوع بپردازند.
وی اظهار کرد: از اول خرداد ماه سال جاری طرح نظارت بر مراکز تولیدی و موادغذایی به صورت پایلوت تا شهریور ماه در تهران اجرا می شود که بعد از این در سایر استان ها نیز اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه برنامه محوری امسال نظارت است افزود: این امر باید بسیار جدی گرفته شود زیرا که تاکنون نظارت ها و کنترل بسیار ضعیف بوده است.
3007/7187/ 6042

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا