35 درصد پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف خاتم به صلح انجامید

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
محمد مهدی مدرس زاده روز سه شنبه همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای تیرماه سال گذشته تاکنون 2 هزار و 15 پرونده وارده شعبه حقوقی و کیفری این دادگستری شده که 2 هزار و 225 پرونده مختومه شده است.
وی بیان کرد: در یکسال گذشته پرونده هایی که از سالهای 87 تا 91 نیز هنوز مفتوح بوده اند و جزء پرونده های مسن دادگستری محسوب می شده اند اگر چه تعدادشان اندک بوده با پیگیری های انجام شده تمامی آنها مختومه گردیده است.
وی اظهار کرد: مدت رسیدگی به پرونده های ارجاعی به این دادگستری حداکثر سه ماه بوده که توانسته ایم این زمان را به یک ماه کاهش دهیم که کمتر از این زمان نیز امکان پذیر نخواهد بود چرا که ممکن است ابلاغ به طرفین انجام نشود.
مدرس زاده دومین مورد از پرونده های وارده را در خصوص مطالبه مهریه دانست و گفت: عدم توجه کافی مردم به رقم مهریه و تعیین رقم های نامتعارف مهریه همچنین تبعیت از این گفتار که کی مهریه را گرفته و کی داده موجب شده تا بعضا برای خانواده ها در این زمینه مشکلاتی را به وجود آورد.
وی خاطرنشان کرد: در طی یکسال گذشته 61 پرونده طلاق وارد دادگستری شده که تمامی آنها مختومه گردیده همچنین دادگستری خاتم و اداره بهزیستی شهرستان تمام تلاش خود را جهت مصالحه انجام داده که خوشبختانه در بعضی از موارد نتیجه به صلح و سازش انجامیده است.
وی با اشاره به اینکه 18 مورد پرونده خلع ید( زمین خواری) نیز مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: اکثریت آنها رای به نفع دولت صادر شده که بعضا این آرا قطعی شده و در مرحله اجراست.
وی در ادامه عملکرد دادگستری خاتم را مطلوب دانست و اضافه کرد: عملکرد دادگستری از لحاظ دقت و سرعت رسیدگی به پرونده ها از وضعیت خوب و مطلوبی برخوردار است و بحمدالله می توانیم شهرستان خاتم را نیز یکی از امن ترین شهرها بدانیم.
مدرس زاده اظهار داشت: عدل، اساس حکومت است و اگر در حکومتی عدالت رعایت نشود آن حکومت قوام و دوام نخواهد داشت که عمده مطالبه مردم از دستگاه قضایی و انتظارشان تامین سلامت اجتماعی، برقراری امنیت و عدالت است که این موارد معیار مدنیت هر جامعه تلقی می شود.
وی افزود: این دادگستری توانسته رضایت مطلوب و نسبی مراجعه کنندگان را از جهت تکریم ، برخورد مناسب و مطابق شئون اسلامی، دقت و سرعت در رسیدگی را فراهم نماید و امیدواریم که بتوانیم در راستای انجام وظایفمان خدمتگزاران صدیقی برای مردم خاتم باشیم.
خاتم با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری یزد واقع شده است.
7534/ 6197

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا