محورهای مهم سخنان رییس جمهوری در دیدار اساتید دانشگاه ها و پزشکان

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه سه شنبه در ضیافت افطاری با اساتید دانشگاه ها و پزشکان همچنین تصریح کرد: بدون بهره گیری از دانش و تخصص دانشگاهیان نمی توان مسایل اساسی کشور را حل و فصل کرد.
مهم ترین محورهای سخنان رییس جمهوری به شرح زیر است:
** اعضای هیات علمی و دانشجویان در خط مقدم تعالی و خدمت به جامعه و کشور هستند و به هیچ وجه نباید به دانشگاه و دانشجو با عینک امنیتی نگریست.
** اگر می‌خواهیم شعار بدهیم، لطفاً از جیب مردم شعار ندهیم و از جیب خودمان شعار دهیم.
** اساس قانون اساسی این است که اداره کشور با مردم و رای آنان است و همه مقام ها نیز با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم انتخاب می شود. اگر این چنین است پس در اداره کشور باید رأی، نظر و خواست مردم مورد توجه ما باشد.
** همه تلاش دولت یازدهم بر این بوده که محیط دانشگاه‌های ما محیط آزادتر و امن‌تر باشد.
** اینکه دانشجویی آگاهانه و آزادانه به سمت انقلاب، مصالح کشور و اسلام و اخلاق می رود و راه را باور می کند، مهم است. اور باید با آگاهی و آزادی شکل گیرد.
** دانشگاه و اساتید، اعضای هیأت علمی و دانشجویان ما در خط مقدم تعالی و خدمت به کشور و جامعه هستد. اگر ما می‌گوییم انقلاب، انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی.
** اگر ما دنبال استقلال کشور و در مقطع فعلی دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم ، بدون علم، دانش و دانشگاه امکان‌پذیر نیست.
** باید به دانشگاه اعتماد کنیم و دانشگاه امروز بار سنگینی را در مسیر توسعه کشور بر دوش دارد و دولتی می تواند موفق باشد که در تمام زمینه ها از دانشگاه استمداد طلبد و پیوند دانشگاه با دولت و دولت با دانشگاه باید مستحکم تر شود.
** بدون بهره گیری از دانش و تخصص دانشگاهیان نمی توان مسایل اساسی کشور را حل و فصل کرد.
** در پنج ماه وپنج روزی که از برجام می گذرد، روزی نیست که گشایشی در مسیر منافع ملی و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور حاصل نشده باشد.
** دولت سال گذشته که سال بسیار سختی بود، سیاست های اقتصاد مقاومتی را در عمل به پیش برد و پیشی گرفتن صادرات غیر نفتی بر واردات، جلوگیری از اثرگذاری کاهش شدید بهای نفت در اقتصاد کشور و تک رقمی کردن تورم، نشان دهنده موفقیت اجرای عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی بود.
** دولت یازدهم مجری اقتصاد مقاومتی است و ما برای اینکه به نقطه مطلوب اهداف ملی برسیم، باید شجاعت امام حسن مجتبی(ع ) را داشته باشیم و از حرف و ناسزا برخی ها نهراسیم چرا که مردم در پای صندوق های رای نشان دادند که این تبلیغات بر آنان اثر گذار نیست.
** خواست دولت یازدهم رابطه نزدیک تر همه اساتید و دانشگاه ها با دولت است و تلاش می کند فضای بازتری در دانشگاه ها ایجاد شود و اختیارات به دانشگاه ها و اساتید بازگردد.
** شکی نیست اساتید انقلابی، متدین و دلسوز کشور ما بهتر می توانند راجع به مصالح دانشجو، دانشگاه و آینده علم و فناوری نظر بدهند و سیاست ها را اجرا کنند.
** شهامت، شجاعت و ایستادگی در میدان جنگ و نبرد عمدتا مطرح می شود اما گاهی شجاعت و شهامتی بالاتر از دوران جنگ نیاز است و آن شجاعت صلح است.
** امام حسن مجتبی (ع) به ما درس مصلحت جامعه و امت اسلامی و کشور دادند. شعار دادن، سخن گفتن و فریاد زدن کار مشکلی نیست وبسیار آسان نیز هست اما حل مساله مهم است و اینکه باری را از دوش مردم برداریم.
سیام ** 9314 ** 1336

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا