کشت چغندرقند در قزوین 55 درصد رشد یافت

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین،نیازعلی ابراهیمی‌ پاک با اشاره به افزایش سطح زیر کشت چغندرقند در استان، افزود: سال گذشته، این محصول در سطح دو هزار هکتار از اراضی قزوین کشت شد.
وی سطح زیرکشت چغندرقند استان قزوین در سال جاری را سه هزار و 100 هکتار اعلام و یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سطح کشت چهار هزار هکتاری برای کشت این محصول در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه از تولید سالانه بیش از 166 هزار تن چغندرقند در استان خبر داد و گفت: با توجه به میزان تولید شده امیدواریم طی سال ‌های آینده بتوانیم به مرز خودکفایی در تولید این محصول دست یافته و صادرات آن را نیز در دستور کار قرار دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در کشت چغندرقند موضوع استفاده بی‌رویه از اراضی کشاورزی باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد زیرا این موضوع در آینده موجب صدمه و آسیب رساندن به خاک های کشاورزی منطقه خواهد شد.
480 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قزوین وجود دارد که حدود 380 هزار هکتار آن را زمین های مزروعی تشکیل داده که از این میزان 183 هزار هکتار مربوط به کشت آبی و مابقی نیز به کشت دیم اختصاص دارد.
3013/8054

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا