آغاز برداشت محصول جو در مزارع نهاوند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
احمد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارندگی های مناسب سال زراعی جاری تولید جو در این شهرستان که قطب اصلی محصول جو می باشد امسال با افزایش قابل جوروبرو خواهد بود.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود که در سال زراعی جاری 40 هزار تن محصول جو از مزارع نهاوند برداشت و به بازار مصرف تحویل شود.
باقری افزود: در این شهرستان دو مرکز خرید در بخشهای خزل و مرکزی در حال خرید محصول هستند و کشاورزان هم می توانند محصول خود را به بازار آزاد و هم به اتحادیه تعاون روستایی بفروشند.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: اتحادیه تعاون روستایی برای فروش محصول به نمایندگی از سوی کشاورزان محصول را در بورس ارائه و به فروش می رساند و پس از کسر هزینه ها و افتها ، پول کشاورزان را حداکثر ظرف مدت کمتر از دو هفته به کشاورزان پرداخت می کند.
باقری از پرداخت مابه التفاوت پول محصول از سوی دولت خبر داد و اظهار کرد: پس از پایان فروش دولت هم مابه التفاوت قیمت بازار آزاد و دولتی را پس از تامین اعتبار به کشاورزان پرداخت می نماید.
شهرستان نهاوند به عنوان یکی از قطبهای اصلی کشاورزی استان سالانه هزاران تن انواع محصولات کشاورزی را روانه بازار مصرف می کند.
در این شهرستان نزدیک به 70 هزار هکتار مزارع قابل کشت وجود دارد که 50 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات باغی و زراعی رفته است .
از عمده ترین محصولات کشاورزی نهاوند می توان به گندم ، جو ، کلزا ، چغندر قند ، آفتابگردان ، نخود ،گشنیز، خیار و محصولات جالیزی ، سیب ، هلو ، گردو و گیلاس اشاره نمود.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
7525/6993

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا